Zo. *veegt zweet van voorhoofd af* Dat was even zwaar. Maar het is gelukt. Per 1 januari 2016 zullen de nazi’s de parkeerbeheerders van Cition niet langer de straten van Amsterdam onveilig maken voor schichtige Joden parkeeronverlaten. Hebben wij dat volledig gedaan? Nee, dat gaan we niet claimen. We zijn -edet- niet. Maar we hebben er wel aan bijgedragen. Want gottogot wat bleken het toch een stelletje op de wet pissende burgerhatende semi-ambtenaren te zijn. We wachten momenteel op een uitspraak in de tweede zaak die tegen hen loopt. Vraag is niet of we die winnen maar op hoeveel punten. En de volgende vraag is of ze (naast de veldwachters parkeerwachters) ook de juristen overnemen bij Egis, want dan konden ze het nog wel eens druk krijgen. Gelukkig hoeven de stagairs van de RC Juridisch zich niet kapotdood te vervelen, want een nieuwe ster dient zich aan het firmament aan. ROTTERDAM. Want waar 010 normaal een eeuw of 100 voorloopt op 020, heeft parkeerbeheer 010 nu bedacht dat het leuk is om de privacy van burgers te verkloten zoals alleen 020 dat kon. Er komen scanauto’s. Dat was het moment waarop de wave werd ingezet in de RC Juridisch vleugel.
BREKEND! CITION KAPOTDOOD!!1!!!!
We Organiseerden Een Crowdfund En Je Raadt Nooit Wat Er Gebeurde!
Godnondeju! Het is een grove schande. We mochten ons wegens het Retehitteplan in de Bunker vandaag helemaal niet druk maken, en nou dit! Dit, dames en heren, dit is wat er mis is met de maatschappij in Nederland. We hebben niets meer voor een ander over. Niet voor Gyros 555. Niet voor de arme vluchtelingen uit Afrika die in Griekenland en Italië een beetje te zitten leggen creperen van onze belastingcenten. Niet voor die arme bankiers die er toch ook niets aan kunnen doen dat het systeem waar ze verantwoordelijk voor zijn zo eens in de zoveel jaar een Blue Screen of Death geeft. En al helemaal niet voor de Zus van Helma Neppérus! Het is een schande! Zetten wij hier van de Retecools een crowdfund op zodat dat arme mens ook eens een keertje een Bitter Lemon kan drinken in plaats van de door Dierenpoes verplicht gestelde biologische glutenvrije karnemelk van uitloopkoeien geserveerd met een portie verse komkommers, doneert er niemand. We hebben nog wel een paar van haar collega’s op deze broodnodige humanitaire actie gewezen, maar ook de kamerleden kan het geen moer schelen of Helma’s zus omkomt van de dorst als ze op bezoek is in het Tweede Kamergebouw.
Ja, u leest het goed. Ondanks ons volledige vertrouwen in deze uiterst sociale actie is de crowdfundingactie niet geslaagd, en dat falen smaakt bitter en ook een beetje citroenzuur. Na alles wat de VVD en de zus van Helma voor dit land gedaan hebben, is dit uw dank. Zo gaan we niet met elkaar om in dit land! Daarvoor hebben we niet destijds al onze fietsen bij de Duitsers teruggehaald! Als u maar niet denkt dat de VVD nu nog over het hart kan verkrijgen om u van belastingcenten te voorzien terwijl u verplicht vrijwilligerswerk in de aspergekassen van Hans de Boer aan het doen bent. Of nog bij wilt dragen aan uw individuele zorgkosten. Het zit er niet in. De motivatie is weg. Het vertrouwen kwijt. De prik is eraf. En dat terwijl ze alleen maar een paar flessen Bitter Lemon wilde.
Verzin Een Onderschrift 01-07-2015
“Een dagje naar het strand: zo ging het vroeger, voor het broeikaseffect.”
14 kratten komkommers voor Susan Heklicht, want zij wint de VEO van gisteren. Misschien is ze momenteel te druk met het zomerklaar maken van de bikinilijn, want we kregen geen nieuwe foto. Gelukkig stelt het archief nooit teleur. In Frisco’s map “Geile Natuur” vonden we deze foto van een zeekomkommer. Verzin er een onderschrift bij, ram die in de reacties en dan maar F5-en om te zien of je geplust wordt. Het onderschrift met de meeste plusjes maakt je winnaar en geeft je de eeuwige roem op de interwebs, bovendien mag je ook de volgende VEO-foto uitzoeken. Hoe gaaf is dat dan? Alweer niet gewonnen? Lutser! Oefening baart kunst. Poets je skills op in het ovenverse Juli VEO-topic van het Reteforum. Succes!
RCLNM Hittegolf – Rolling Stones – Paint It Black
I see the girls walk by
dressed in their summer clothes
Mick Jagger zong reeds in 1966 al over wat zomers weer doet met de wijze waarop vrouwen zich kleden, en ik stel me zo voor dat het er in 1966 nog behoorlijk kuis aan toe ging. Anno 2015 is dat wel even anders, en met de opwarming van de milieus en zo is dat tegenwoordig een heel groot probleem voor veel mannen: de temperatuur maakt al hitsig, maar hoe beheersen zij hun hormonen met ook nog al die minimaal geklede dames om hen heen? Al die mini-jurkjes en Daisy Dukes! *fap*fap*fap*! Helaas rept het Nationaal Hitteplan hier met geen woord over, ondanks het feit dat deze groep kwetsbare rockende bejaarden onmiskenbaar deel uitmaakt van de doelgroep van het Hitteplan. Geen tips om over de dag heen een aantal keren een koude douche te nemen, geen advies om plaatsen te vermijden waar veel vrouwelijk bloot te verwachten is (zoals dit kwaliteitsblog), geen raad om het gebruik van Viagra een beetje te beperken en ook geen vermanend woord aan de dames zelf om het bloot een béétje te beperken. Dus geen al te blote decolletés, geen blote buiken, of doorschijnende bloesjes. *fap*fap*fap*! Uw eigen ervaring kunt u natuurlijk delen in de comments.
Zie ik je morgen bij de Mossad-zomerborrel?
@pseudovrijheid @dbis @LodewijkA Loyaliteit ligt niet 100% bij Nederland.. Een hele kwalijke zaak! Israel lobbyist als minister in Nederland
— Appa (@thisisAppa) June 30, 2015
Waarom noemen ze jou nou antisemiet? zie ik je gewoon morgen bij de Mossad-zomerborrel? https://t.co/j1PIMn95tt
— Lodewijk Asscher (@LodewijkA) June 30, 2015
Het wordt echt heel heel erg warm
Het wordt de komende dagen echt heel heel warm. Zeg maar rustig dat het heet wordt. Heel heet. Er is heel heel veel zon, en de temperatuur gaat echt heel heel erg hoog worden, wel 39 graden, of misschien wel 41 graden. Dat is echt heel heel heel heel heel erg warm. Heet zelfs. Gelukkig hebben we vadertje staat die over ons waakt met onderstaand handig lijstje met wat u moet doen als het heel heel warm is. Zo is het echt heel heel erg belangrijk dat u voldoende drinkt. Niks beter tegen de dorst dan een koud biertje, dus laat die koffie bij het ontbijt gewoon een keer zitten en neem een ijskoude gele rakker. Ja maar Web, hoor ik u alweer zeiken, ik kan toch niet met bier op gaan werken? Wat ons gelijk brengt bij tip 2: vermijd inspanning! En werken is natuurlijk inspanning, dus u mag gewoon thuisblijven. Op kantoor gaan zitten is heel heel heel erg gevaarlijk, beter kunt u in de tuin onder een boom gaan zitten. Want dat is tip 3: niet in de zon gaan zitten als het 40 graden is. U boft toch maar met een overheid die zulke heel heel geniale tips verstrekt waar u zelf nooit op zou komen. Zoals dat u de gordijnen dicht moet doen als met 40 graden de zon vol op uw ramen staat te branden. Echt heel heel heel handig! En dan zijn er altijd mensen die zich niet voorbereiden want “het zijn maar voorspellingen“. Vrijwel alle weersverwachtingsmodellen komen op hetzelfde uit, merkt de NOS terecht op. “Er is dus een heel heel grote kans dat het echt heel heel erg warm gaat worden.”
Alle problemen rond de PGB opgelost eind juli
Zo, dat is even een opwekkende kop. Nee, niet dat nuffe huilhoofd van Martin van Rijn, de titel van dit bericht. Want de champagne mag in de koelkast en de blokjes kaas bijna op tafel. Zorg wel dat het champagne is die volgend jaar nog drinkbaar is en kaas die rustig tot volgend jaar in de vriezer goed blijft. Wat ik hoor u nu denken, wait wut? het is toch over een paar weken opgelost? Neen. Helaas. Dat zou u wel willen. En met u duizenden PGB ontvangers en zorgverleners. Maar Martin van Rijn zou Martin van Rijn niet zijn als de Retecoole voorspelling is dat het opgelost is voor eind juli TWEEDUIZEND ZESTIEN. Want wat blijkt, de plechtige belofte dat na de zomer de problemen opgelost zouden zijn GAAT NIET GEHAALD WORDEN. Even handen op wie dat zag aankomen? Allemaal? Gelukkig krijgen al die mensen hun geld tzt met 50% er bovenop, naast wettelijke rente, want de wet is ook van kracht voor de roverheid als het een keer kut uitkomt, maar daar gaat de hypotheekbank van de zorgverlener nu weinig boodschap aan hebben. Van Rijn gaat in de zomer praten met gemeentes, omdat zij nog niet allemaal opnieuw hebben gekeken naar de pgb-aanvragen. WACHT. WAT? ER ZIJN DUS GEWOON AMBTENAREN DIE OP VRIJDAG OM VIJF VIER DRIE UUR UITKLOKKEN EN NAAR HUIS GAAN TERWIJL MENSEN GEEN ETEN KUNNEN KOPEN. Hierdoor is volgens de staatssecretaris niet bekend wie er allemaal recht heeft op een pgb. Ook is de aanpassing van het stelsel volgens Van Rijn een “kritisch proces”. OH REALLY? HOEVEEL MILJOEN MILJARD KEER WAS JE DAT VERTELD VOOR JE HET VOLLEDIG HET MOERAS INSTUURDE FLAPDROL? In de brief zegt Van Rijn dat het systeem op 1 januari “gestabiliseerd” moet zijn. GESTABILISEERD? GESTABILISEERD? JEZUS, JE HEBT ZEKER AAN ZO’N IT LUTSER GEVRAAGD WAT HIJ KON GARANDEREN EN DIE REKENDE UIT DAT HIJ MINSTENS TOT JANUARI TEGEN 200% KON FACTUREREN? Wij zijn even huilen in de PGB Wasmand vleugel van de bunker. WANT ZOVER IS HET DUS AL.
Verzin Een Onderschrift 30-06-2015
“Anita heeft zojuist het wereldrecord aftrekken verbroken”
14 flessen ijskoud water (geheel volgens het Nationaal Hitteplan) voor Chubbychaser, want hij wint de VEO van gisteren. Helaas had hij het te druk met andere dingen, dus stuurde hij geen foto in. De onderstaande foto hebben wij dan ook zojuist op het strand van Hoek van Holland gemaakt. Jullie kennen het principe: Verzin er een onderschrift bij, ram die in de reacties en dan maar F5-en om te zien of je geplust wordt. Het onderschrift met de meeste plusjes maakt je winnaar en geeft je de eeuwige roem op de interwebs, bovendien mag je ook de volgende VEO-foto uitzoeken. Hoe gaaf is dat dan? Alweer niet gewonnen? Lutser! Oefening baart kunst. Poets je skills op in het glorieuze Juni VEO-topic van het Reteforum. Succes!
RCLNM Hittegolf – Ducktails – Headbanging In The Mirror
Met de Moeder Aller Hittegolven Des Doods in aantocht is het niet meer dan logisch dat de RCLNM de aanbevelingen uit het Nationaal Hitteplan opvolgt, en dat betekent zwoele, dromerige muziek om relaxt bij te chillen en vooral het hoofd koel te houden. Vandaag starten we de RCLNM Hittegolf met een zinderend, haast hypnotiserend clipje van de Ducktails, het uiterst geslaagde sideproject van Matt Mondanile. En dan wéét u dat het goed chillen is, want Matt is in het dagelijkse leven gistarist bij het zwaar heersende ambientrock collectief Real Estate. Prima muziek om in uw korte broek achterover te hangen terwijl een verkoelend avondbriesje de BBQ laat nasmeulen. Uw eigen muzikale hittegolf tips graag in de comments.
Water Nederland blijft ‘nat’
Het water in Nederland blijft vastgesteld op ‘nat’, de vloeibare versie van het element H2O.
Dat staat in het vloeistofbeeld dat Nationaal Coördinator Waterpeiling en Zwemvaardigheid, Henk Mol, maandag heeft uitgebracht. De nattigheid is volgens Mol “complex” omdat er veel factoren van invloed zijn.
“Het recente hitteplan voor Nederland, en het ontbreken daarvan in andere landen, laten zien dat de interpretatie van water diffuus is”, staat in het vloeistofbeeld. “Daarom is het belangrijk dat de professionele aandacht en inzet niet verslapt. Deze actuele ontwikkelingen worden meegenomen in de uitwerking en uitvoering van het waterbeleid.”
Inspiratie
De nattigheid komt voort uit zowel losse regenbuien die soms geïnspireerd zijn door seizoenen als Zomer en Herfst, als van rivierachtige waternetwerken. Die kunnen vanuit het buitenland worden aangestuurd of gefaciliteerd.
Vaak zijn de werelden van Nederlandse regenbuien in Duitsland en Oostenrijk en die van teruggestroomd water zeer nauw met elkaar verweven.
Is Dat Pornogami Of Ben Je Gewoon Blij Me Te Zien?
Het mag inmiddels wel bekend zijn, de komende dagen wordt het warm. Dus meer dan het welbekende handwerk zal het niet worden deze weken. En met handwerk bedoelen we natuurlijk een beetje origami naar demense toe. Hete origami welteverstaan: Pornogami. Het boekje kost je net iets meer dan 14 euro, maar dan kun je wel helemaal los gaan met het vouwen van vieze plaatjes en tafereeltjes. Hieronder een paar voorbeelden van de te vouwen pornopapiertjes.
Waakzaam en Dienstbaar
Nog even over de politie, he? Zoals u weet valt er op de politie in z’n geheel niets aan te merken, en zo hoort het ook. Want de handhavende macht is de bakermat van onze samenleving en stelt zichzelf tot voorbeeld voor de maatschappij om ons allen te inspireren beter te worden dan de aan menselijk falen onderhevige versies van onszelf. De politie is je steun en toeverlaat in tijden van nood, je beste vriend in tijden van haast en een lichtend voorbeeld voor iedereen, z’n zus en diens kinderen.
Maar hoe waakzaam en dienstbaar Oom Agent ook probeert te zijn: waar gehakt wordt vallen spaanders. Elk mens maakt wel eens een foutje, zelfs een mens met een vlekkeloze reputatie. Dus als er bij het toepassen van de wet een keer een inschattingsfoutje wordt gemaakt en er een duidelijk gewapende niet-blanke verdachte iets ruiger behandeld wordt dan strikt noodzakelijk, moeten we daar niet direct iets van vinden. Ook als uit beelden blijkt dat de oorspronkelijke verklaring niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Tenslotte is het maar een incidentje.
Oh Noes! Het Nationaal Hitteplan Wordt Afgestoft!
Het is onvermijdelijk! We krijgen deze week te maken met de moeder aller hittegolven des doods. Niet zomaar een hittegolf, neen! We krijgen een HITTEGOLF!!!!11!ONE!1ELEVEN!. Vanaf morgen gaan de temperaturen naar boven de 35 graden en vanaf woensdag halen we hele dikke dertigers, met ergens in de Benelux waarschijnlijk de 40 graden. 40 GRADEN! Dat is serieus warm te noemen. Dat zijn temperaturen waar ze het zelfs in Andalusië benauwd van krijgen. Met dat verschil dat daar de luchtvochtigheid meestal een stuk lager is. Warm dus, heel warm. Reden om het Nationaal Hitteplan uit de kast te trekken. Dit plan is vooral bedoeld om mensen die niet zo heel goed tegen deze warmte kunnen (zoals ouderen en zieken), te beschermen. Voor ons betekent het vooral: Buiten, BBQ, PLOP en strand (in willekeurige volgorde en dan meerdere keren herhaald). Speciaal voor het stukje strand in deze opsomming hebben wij van Retecool voor jullie een overzicht gemaakt van hoe wij het strand de komende dagen/weken/maanden (even afhankelijk van hoe lang deze hittegolf des doods aangaat houden) willen zien. Wij gaan de BBQ alvast invetten.
Update: Nationaal hitteplan morgen van kracht!













