Home Blog Pagina 617

MotoGP 15

2

De TT van Assen is weer voorbij, het Wilhelmus is weggeëbd over de Drentse hei, de laatste druppels champagne zijn opgedweild, het circuit is weer verlaten en (bijna) iedereen is weer huis. Nu ben jij aan de beurt om te racen!

 

MotoGP 15

Dit is de officiële gelicenseerde race-game van het FIM MotoGP-kampioenschap. De game biedt alle teams, motorfietsen, coureurs en circuits van het MotoGP-seizoen 2015. Daarnaast zijn de Moto2 en 3 klasses beschikbaar als DLC. In de doos zitten twee DVDs (overbodig) en een Steam-code. De installatie duurt even (gedaan via Steam) waarna je PC 26GB minder schijfruimte heeft. Tox trok zijn koeiensmoking aan, zette zijn pletterpet op aan en ging los.

 

Het Spel

Na het uitzoeken van je gesponsorde outfit en startnummer (14 was al bezet godnondeju) kan het rondjes rijden beginnen, het spel biedt daartoe talloze mogelijkheden. De ongeduldigen kiezen voor een Instant Race: de rode lichten gaan uit en knallen maar! Je kan ook kiezen voor een heel Grand Prix weekend waarmee je dus via de diverse trainingen jezelf en je fiets perfectioneert om een zo hoog mogelijke trainingstijd/startpositie te halen voor de race. Natuurlijk kan je ook het hele kampioenschap doen en is er een carrière-modus. Via de Moto3 (1 cilinder 250cc, 55PK) en Moto2 (4 cilinder 600cc, 140PK) werk je je op tot de MotoGP (4 cilinder 1000cc, 250PK). Niet genoeg? Dan is er nog Time Attack (neem het een op tegen een echte MotoGP rijder), de Special Events als Beat the Time (versla een rondetijd op een bepaald circuit), het meeracen van geënsceneerde races van het 2014-seizoen in Real Events 2014 en voor liefhebbers van de oudere tweetaks machines: 2-Stroke Events. Het was leuk om eens als Eddie Lawson loos te gaan op de Cagiva Bombardone C592 (Tox: zoete herinneringen), wel raar om daarmee tussen het huidige spul rond te knorren (maar vintage, dus heerst). Nog niet genoeg? Geen probleem: er is nog een multiplayer mogelijkheid (online, en split screen via LAN).

Verzin Een Onderschrift 29-06-2014

12
verzin een onderschrift 26 juni 2015
verzin een onderschrift 26 juni 2015

“Solange sprong niet vaak voor de trein, maar als ze het deed, deed ze het buiten de spits”

14 uur flessen zonnebrand voor Meneer van Dale, want hij wint de VEO van afgelopen vrijdag. Waarschijnlijk staat hij al sinds afgelopen vrijdag te BBQ-en, maar toch stuurde hij op de valreep toch nog onderstaande foto in. Jullie kennen het principe: Verzin er een onderschrift bij, ram die in de reacties en dan maar F5-en om te zien of je geplust wordt. Het onderschrift met de meeste plusjes maakt je winnaar en geeft je de eeuwige roem op de interwebs, bovendien mag je ook de volgende VEO-foto uitzoeken. Hoe gaaf is dat dan? Alweer niet gewonnen? Lutser! Oefening baart kunst. Poets je skills op in het glorieuze Juni VEO-topic van het Reteforum. Succes!

RC Late Night Music Dodenherdenking – Yes – Yours Is No Disgrace

0

Vandaag overleed Chris Squire, bassist van Yes, en het enige bandlid dat sinds de oprichting in 1968 nog altijd deel uitmaakte van Yes. Uiteraard valt de RCLNM keuze niet op dat enige top 40 hitje van Yes (Owner of a lonely heart) maar op het openingsnummer van hun derde album (The Yes Album), het ruim 10 minuten durende, behoorlijk complexe Yours is no disgrace, dat min of meer de doorbraak werd in 1971. Het nummer is een aanklacht tegen de oorlog in Vietnam, lengte en complexiteit waren uiteraard typerend voor het ProgRock genre.

Soms is 2 beter dan 4

3

Terry Grant heeft de bekende mile heuvelklim van het Goodwood Festival of Speed gereden. Op zich niet zo bijzonder, vele auto’s en motorfietsen deden dit weekend hetzelfde. Maar Terry deed dat op twee wielen, in een auto, en vestigde daarmee een nieuw wereldrecord.

Amazing Grace

2

The story of Grace Hopper (aka Amazing Grace).

En nee, niet deze:

RC Short: Het leven van een iPhone

1

Paul Trillo vetelt het levensverhaal van een iPhone via het gezichtspunt van het toestel zelf. De tweede laag is een inkijk in het leven van de sociaal zwakkere eigenaar, en ja het heeft een open einde (cross post).

Zondagsmiddagborreltip, part onze: Ouzo en Bitter Lemon

2

Een drama. Een tragedie. Een farce. Een voorstelling. Een voorstelling die sinds 2009 speelt. Sinds 2009, toen de voorstelling écht begon, het doek omhoog ging en de schijnwerpers aan. De voorstelling die begon met Grieken die werden geconfronteerd met een financiële crisis. De grootste crisis sinds het einde van de Griekse Junta, het einde van het Kolonelsregime. Zoals elk Grieks drama begint ook dit Grieks drama met iets kleins. Zoals elke sage of mythe is een kleine eenvoudige handeling de oorsprong van het verhaal, de opmaat naar een eerste scene, de opmaat naar ellende. Vaak begeren de goden iets dat ze niet bezitten, doen ze elkaar een belofte die ze niet kunnen nakomen en het leed is geboren, de teerling is geworpen.

ReetBus 28 juni 2015

4

ReetBus: het is geen crypto, noch een rebus, er zijn geen spelregels en er valt niks te winnen maar alles te verliezen. De afbeeldingen hinten cryptisch naar een naam, een titel, een woord, wat dan ook.
De oplossing van de ReetBus van vorige week is Harry Potter and the philosopher’s stoneMcKenna was de eerste met de juiste oplossing:

Harry potter: hairy putter
and the: Andy (Warhol)
Phil: hoofdpersoon uit Groundhog day
oso: die beer
PH: schaal loopt van ongeveer 1 tot 14
ER: serie
SS: super sport auto (Chevrolet Chevelle SS kennelijk)
tone: noot

Feli!

RC Late Night Music – Tame Impala – ‘Cause I’m A Man

1

Met een hittegolf des doods in aantocht kunnen we ons nauwelijks passendere muziek voorstellen dan de zwoele, dromerige muziek van Tame Impala, die we al enige tijd mogen rekenen tot de boegbeelden van de Alternatieve Muziek. Creatief brein is zanger Kevin Parker, die klassieke psychedelische rock uit de jaren ’60 en ’70 weet te vermengen met opvallend melodieuze zanglijnen. Parker zelf erkent dat hij zich voor dat deel heeft laten beïnvloeden door de mierzoete popmuziek van Britney Spears en Kylie Minogue. De RCLNM zal te beluisteren zijn op het volgende album van de band, Currents, dat half juli zal verschijnen. De eerste twee albums van Tame Impala werden met prijzen overladen, dus u begrijpt dat de verwachtingen zeer hoog gespannen zijn. Binnenkort touren ze uitvoerig door Europa, waarbij ze op 21 augustus op Lowlands te zien en te horen zijn, en een dagje later op het Belgische Pukkelpop.

RC Weekendintro: Mensen zuigen eigenlijk.

7

Vrijdag. Je weet wel, die dag van de week waar je de hele week naar uit kijkt en je hoopt dat het niet al te druk is op het werk zodat je ondertussen een beetje kan gaan uitkijken naar de vrijmibo en het weekend. Dan moet het dus niet zo’n vrijdag als vandaag zijn. Hier in de redactiebunker stond het bier eigenlijk al koud. Reet was nog even in de stress wegens zijn recente contacten met Oekraïne en Meneer de Greef probeerde (nog steeds) wanhopig de bisonkit in de schakelaar van zijn capslocktoets te verwijderen, maar verder gebeurde er in het geheel niet zoveel. Nouja, ok, Meneer van Dale was wat Dickbutts op bladmuziek aan het tekenen, maar niets noemenswaardigs was er aan het gebeuren toen Bas Taart binnen kwam rennen met een Telex uit Frankrijk. Aanslag.

De stemming sloeg behoorlijk om in de redactiebunker en binnen no-time werd er een live blog opgezet en terwijl Jake de wasmand alvast aan het klaarzetten was, kwam Bas alweer aan met een Fax uit Tunesië. Daarbovenop nog persberichten over een aanslag op een moskee in Koeweit. Dode toeristen (32) in Sousse, 25 doden in Koeweit. Serieus, Jake, één wasmand? En dan de VS. Want daar is het vandaag liefde, regenbogen en roze regelgeving: het homohuwelijk mag daar niet meer verboden worden. Obama tweet, temidden van het dood en verderf in de rest van de wereld: “Liefde overwint.”

Maar is het Kunst? Oh, kut…

7

Wij zijn hier ter redactie enorme liefhebbers van allerlei vormen van Kunst. En een mooi stukje klassieke muziek op z’n tijd kan ons dan ook prima… oh, kut… bekoren. Dankzij kunstenares Ana Prvački weten we nu hoe dat komt. Want, seksueel gefrustreerde puisterige pubers als we zijn, worden we er namelijk on- of onderbewust knettertje kneitertje botergeil… oh, kut… van. Klassieke muzie… oh, goedver! kut, weer! bevat namelijk een verborgen erotische boodschap: Het neukt je hoofd! “More specifically, Prvački would say, sound “fucks” you. Prvački realized the connection between eroticism and classical music at a young age.” Helaas voor haar is ze een beetje in die kindertijd blijven hangen. Want haar idee van kunst is nu om piemels en plassers .. oh, kut… op bladmuziek te tekenen. Dusss. Daarnaast heeft ze (ondanks dat ze toelating voor het conservatorium schijnt te hebben mogen doen) volgens mij de ballen (haha ballen) verstand van muziek, want de kutten en lullen worden op totaal onlogische plaatsen ingetekend. Een zaadlozing verwacht je op een hoogtepunt… oh, kut… bijvoorbeeld. Nu is het meer een spontane per ongelukke floeps. Dat je denkt van, we gaan even een stukje muzie… oh kut… zaadlozing. Affijn een aantal voorbeelden tjekt u hieronder. Bent u nog niet klaar? Dan hier meer…. oh, kut

BREKEND – Terreuraanslag op fabriek in Frankrijk

22

BREKEND NIEUWS. NOS meldt net dat er een terreuraanslag zou zijn gepleegd op een fabriek in Grenoble.

In de buurt van de Franse stad Grenoble is een fabriek het doelwit geworden van een terroristische aanslag. Een lokale krant spreekt van meerdere slachtoffers. Er zijn explosies gehoord en er zou iemand zijn onthoofd.  De dader of daders zouden een islamistische vlag hebben achtergelaten. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, is op weg naar de fabriek.

Deze pots wordt geupdate.

Update 11:19: Liveblog in het Fransozisch van Le Dauphine.
Update 11:23: Verdachte van aanslag aangehouden.
Update 11:25: Twee verdachten, 1 aanhouding, meer details bij SkyNEWS.
Update 11:35: De verdachte is volgens diverse Franse media een bekende van de binnenlandse veiligheidsdienst.

Heil, heil rock ’n roll.

2

Het moet niet heel veel gekker worden. De Daily Mail, u weet wel; het geflipte Engelse neefje van de Televaag met een nogal alternatieve kijk op de werkelijkheid, publiceert een onderzoek (retrocool alert) waaruit zou blijken dat mensen enorm racistisch worden van Bruce Springsteen. Luisteren naar The Boss zou er voor zorgen dat blanke mensen meer van blanke mensen gaan houden. Dit in tegenstelling tot mensen die naar etnische diverse en raciaal alternatieve top 40 muziek luisteren. Die houden van bloemen en vlinders en mooie dingen en superficiele dertien in dozijn meuk waarmee je nog blij mag zijn dat je er met enkel oortyphus vanaf komt. Super erg natuurlijk. Moeten we niet willen met z’n allen. Terwijl McHollander een kek aangifte formulier aan het opmaken is in Word zodat je aanstaande zondag op Parkpop aangifte tegen Bruce kan doen, kan je na de klik nog even luisteren naar kapotharde zwarte rock ’n roll. Want wij van jouw Retecool nemen onze verantwoordelijkheid in de grenzeloze strijd tegen racisme en haat. Je kan je formulier inleveren bij de stand met deze vlag. Ons zijn de mensen immers.

Instand update: Artikel blijkt uit tweeduizendlanggeleden. Wat niet uitmaakt, want de strijd tegen racisme is van alle tijden.