Home Blog Pagina 108

Brad Pitt heeft een superlicentie en een stoeltje in de F1!

7

Heeft Brad Pitt op zijn 59ste een superlicentie weten te regelen en gaat hij de Formule1 in?

Nee, natuurlijk heeft hij geen superlicentie en hij gaat al helemaal niet de formule1 in. De titel is dan ook pure click bait. Neemt niet weg dat hij momenteel wel iets van doen heeft me de formule1. Lewis Huilmilton is namelijk als producent verbonden aan een film over de Formule1, waar Brad Pitt een hoofdrol in speelt.

Hij gaat een gepensioneerde coureur spelen die terugkeert om een jong en opkomend talent te gaan begeleiden. De geruchten gingen even dat hij voor de GP van Silverstone van zondag 9 juli (daar waar Huilmilton ongestraft rare capriolen kan uithalen) mee zou mogen doen met de vrije training. Dat zou dan moeten gebeuren met een door Mercedes tot F1 omgebouwde F2 auto. Dat klinkt al erg onaannemelijk, want er zijn nogal wat verschillen tussen een F1 en een F2 auto.

Deze geruchten werden dan ook nog geen dag later ontkracht en resulteerde tot ieders vermaak in vrij hilarische reacties op twitter. Hieronder zie je er een aantal, maar het gaat redelijk los op twitter. Mochten jullie nog wat juweeltjes tegenkomen, plemp ze dan in de reacties.

Verzin een Onderschrift 8 mei 2023

14
Verzin een Onderschrift 5 mei 2023
Verzin een Onderschrift 5 mei 2023

De echte reden waarom Caroline van der Plas niet naar Zelensky kwam luisteren

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.

Het grote 2023 Miami F1 Grand Prix LIVEBLOG topic

222

Zo, u zit met uw kopje lavendelthee op de bank? Nee, het is na 20:00, dus geen snacks meer, tenzij u nog een selderijstengel lust, maar dat wordt dan vannacht er weer uit om die vezels eruit te kakken. Anyway, we gaan weer racen, Miami dit keer, vandaar de kuttijd.

Het is weer een gezellie stratencircuit, dus Perez maakt wel kans, laten we eens kijken naar hoe de brut er voor staat op de grid:

Wees gerust, over 2 weken begint een triple header in Uiropa met Italië, Monaco en Spanje, dus even doorbijten bij dit smakeloze kutcircuit en dan komt het goed. U schreeuwt in de comments? Ja? Gezellig.

Digitale Doe Dinsdag – Uitslag en aankondiging

5

De afgelopen editie van de originele Retecool AI-wedstrijd gingen u en ik aan de slag met alles wat Retecool in het verleden groot heeft gemaakt. Vooral ondergetekende ging enthousiast aan het werk, waardoor we wel een recordaantal inzendingen zagen!

En met ondergetekende toch buiten mededinging is de winnaar van de Retro Digitale Doe Dinsdag uiteindelijk Reet zelve geworden, met zijn interpretatie van ‘Hoe kan ik schieten?’.

Dan is het komende week tijd om de effecten van ons AI gebruik te bestuderen. Fotofuckers zullen duidelijk hun werk kwijt raken, maar welke beroepen onstaan er? Of welk vak maakt een comeback?

De AI-opdracht voor komende dinsdag luidt dus: ‘Laat het beroep van de toekomst zien, in een wereld na de komst van AI’.


Nog even alles van de wedstrijd op een rijtje:

De regels zijn voorlopig nog simpel: gebruik alleen AI – met eventueel een bronfoto – dus niet nog snel even je naam er in Painten. Welke tool je gebruikt staat vrij, Stable Diffusion, MidJourney, Adobe Firefly… kijk zelf maar.

Probeer thuis gerust 100 verschillende prompts uit, maar let op: de afbeeldingen die je dinsdag onder het topic zet gelden als inzending. De winnaar krijgt uiteraard weer eeuwige roem en geen shirt.

Nog corrupter dan Jos van Rey

7

Normaal zouden we vergelijken met Richard de Mos, maar het Openbaar Ministerie blijkt incompetenter dan je voor mogelijk hield, dus die is vooralsnog vrijgesproken terwijl het OM voor een tweede ronde vernedering gaat.

Dus grijpen we terug op de CDA’er der CDA’ers, Jos van Rey. Want zelfs die schudt deemoedig het hoofd en prevelt “also also also” wanneer hij hoort van deze rechter van het Hooggerechtshof in de U Naait Het Steeds.

Nu zult u denken, die Mike Pence, dat was toch de sidekick pijplaaf van TFG, die treinramp van een president? Klopt. Maar sinds die prima opgehangen had kunnen worden ergens op een koude januarimorgen heeft die iets minder met Trump en wil die stiekem zelf president worden. Ethiek daarentegen heeft die niet. Hij komt namelijk volmondig op voor Justice Clarence Thomas die dus Jos van Rey over rechts passeerde. Die geeft namelijk ontvangen giften niet op, mist een paar miljoen ontvangen inkomsten hier en daar en met name over donaties van rijke zakenlui die wel eens een dossiertje bij hem voor het bureau hebben liggen is hij ijzig stil. Zo betaalde Harlan Crow een huis voor de moeder van Thomas, de verbouwingen, neemt jaarlijks Thomas en z’n vrouw Ginni Thomas (die zegmaar ook Pence wilde laten ophangen) op vakanties met privejets, en meest recent bleek dat Crow 6.200 USD per maand op de rekening van een school stortte voor de kleinzoon van Thomas die hij opgevoed heeft. Dus dat stinkt. En dan komt die Mike Pence het even voor hem opnemen. Een vriendin van Thomas riep op twitter dat het geen overtreding van de wet is, want de wet noemt niet expliciet “kleinkinderen” waarvoor melding gemaakt moet worden van giften. Uhuh. Goed verhaal.

Morgen: liveblog bij de Formule 1 Grand Prix van Miami 2023

3
Rixster Tequesta warrior Miami

Morgenavond om half 10, fijne tijd, gaan de lampen uit voor de “crypto.com Miami Grand Prix 2023”.

In de bunker blijven de lampen branden, want uw Reetdactie gaat dit reesfeest van commentaar voorzien en we hebben VIP-plaatsen voor jullie gereserveerd.

Maaijemmie, wat voor een baan was dat ook alweer? Het 5,41 km lange parcours telt 19 bochten, drie rechte stukken, drie DRS-zones en een geschatte topsnelheid van 320 km/u, met het Hard Rock Stadium als epicentrum. Er zijn ook hoogteverschillen. De belangrijkste ligt tussen bocht 13 en 16, waar de baan over een afrit en onder verschillende viaducten doorloopt. De chicane bij bocht 14-15 gaat bergopwaarts, met een kam in het midden en vervolgens een afdaling.

Speltakel gegarandeerd dus? We gaan het zien. Tot dan, in de reacties!

Jevgeni Prigozjin kondigt vertrek uit Bachmoet aan

13

Jevgeni Prigozjin, opperbaas van de Wagner-Groep, die al sinds het begin van de inval in Oekraïne de hete kolen voor Putler uit het vuur haalt, kondigt aan te vertrekken uit Bachmoet.

Hij is het namelijk zat dat zijn mannen (lees: veroordeelde criminelen die als belofte vrijheid krijgen wanneer ze meevechten) zonder munitie als kanonnenvlees naar het front worden gestuurd, zodat er in het “echte” leger van Putler (lees: mannen die met een offer they can’t refuse worden overgehaald om zich bij het leger te voegen) minder doden vallen.

Althans, daar lijkt het op, want Prigozjin klaagt al tijden dat hij vrijwel geen munitie aangeleverd krijgt. Om zijn aankondiging kracht bij te zetten schreeuwt hij zijn komende vertrek in de camera, terwijl hij naast een paar kuub dode Wagner-huurlingen staat. Ik ga er van uit dat de propagandamachine in Rusland alles op alles zet om er voor te zorgen dat deze beelden zich niet binnen Rusland verspreiden (hoewel, het gaat al rond op Telegram), want dit zou wel eens een game-changing-event kunnen zijn voor het verloop van de oorlog in Oekraïne.

Aangezien ons Russisch momenteel wat stoffig is, hieronder de vertaling van de tekst in deze tweet:

Yevgeny Prigozhin kondigde aan dat hij Wagner PMC op 10 mei terugtrekt uit Bakhmut.

“Ik richt me officieel tot de chef van de generale staf, de minister van Defensie, de opperbevelhebber en het Russische volk. Ik verklaar namens de Wagner PMC-strijders, namens het Wagner PMC-commando, dat we op 10 mei 2023 gedwongen zijn posities in de Bakhmut-nederzetting over te dragen aan eenheden van het Ministerie van Defensie en de overblijfselen van de Wagner PMC terug te trekken naar de achterkampen om hun wonden te likken.”

Wij hebben overigens via via begrepen dat Caroline van der Plas het aangekondigde vertrek van de Wagner-groep uit Bachmoet qua timing ongepast vindt.

Paaarrrrdenpoepoepoepoepoep

2

Kysia Hekster laat zich niet zo snel uit het veld slaan wanneer ze gestoord wordt tijdens een live uitzending van de NOS.

En Rob Janssen is een briljante voice-over.

School-TV: de Transistor

1

Om onze subsidie te behouden moeten wij voortaan meer aan educatie doen. Nou ja doen, luie flikkers als wij zijn zetten we gewoon een oude film op.

Vandaag behandelen we de transistor. Dit gaat niet over de reis van je zus naar broer, maar over een revolutie in de elektronica: de transfer/resistor. Zonder verder getalm is hier voor de verheffing van ons aller ons, de School-TV voor vandaag:

Voor de niet-Delano’s en Shinaya’s is hier nog een extra leestaak:
Primeur: transistor van hout brengt biologisch afbreekbare elektronica dichterbij.

Verzin een Onderschrift 5 mei 2023

11


Nieuwe tactiek kabinet Rutte in ontwijken herstelbetalingen Groningen

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.

Health Festival Amsterdam liegt over bijna alle partners

3

ALS Nederland, Spieren voor Spieren en LifeGoals zijn helemaal geen partners van het “losgewiebelde antiwetenschappelijke kwakzalfzweefevenement genaamd Health Festival”. Gek dat die organisatie dat wel op hun side had staan.

Tot Sjamadriaan “gewoon vragen ging stellen”:

Inmiddels verdwijnen de logo’s van de niet-partners harder van de website dan de geloofwaardigheid van Sywert. Best knap. Die organisatie had overigens z’n (gratis) toegangskaartje gepulled, omdat z’n mening hen niet aan staat en ze moeten vooral geen inhoudelijke discussie hebben:

Prima verder leesvoer van Sjamadriaan overigens HIERO over die hele kulbusiness.

Live: Zelensky geeft speech in het World Forum in Den haag

14

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is momenteel op bezoek in Nederland en geeft om 11.00 uur een speech in het World Forum.

Deze speech is (binnen nu en heel snel) live te volgen via de streams van RTL Nieuws en de NOS. Caroline van der Plas heeft alvast laten weten dat ze niet aanwezig zal zijn bij een ontmoeting met Zelensky, omdat ze het buitengewoon ongepast vindt dat Zelensky juist op 4 mei, dodenherdenking, aanwezig is in Nederland. Geen idee overigens waarom dat ongepast is, want tijdens dodenherdenking herdenken we alle slachtoffers van oorlogen wereldwijd, dus ook in Oekraïne. Waar nota bene 196 Nederlandse slachtoffers zijn gevallen toen de MH17 boven Oekraïne door Rusland uit de lucht werd geschoten.

Maar vlaggen omgekeerd door heel Nederland ophangen is binnen deze context blijkbaar niet ongepast.

Update: Tijdens de speech van Zelensky staat hij stil bij de slachtoffers die bij MH17 zijn gevallen, dankt hij Nederland voor haar inzet om Oekraïne te helpen met wapens en inzet via het Internationaal Strafhof om zowel de schuldigen van het neerschieten van MH17 als de oorlog in Oekraïne te vervolgen.

Verzin een Onderschrift 4 mei 2023

7
Verzin een Onderschrift 3 mei 2023
Verzin een Onderschrift 3 mei 2023

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.

Fake News: Nederland weer in de top 10 persvrijheidsindex

4

Trap er niet in mense! WORT WAKER! George Soros en zijn bende van het WEF hebben weer iets verzonnen om ons, vrijheidstrijders, zand in de ogen te strooien!

Eerder konden jullie op je eigen retecool al lezen dat nu zelfs bomen met 5G nano-bots volgeblaft worden zodat ze ingezet kunnen worden om ons, wakkere mensen, te bespioneren. Maar nu maakt de Cabal het wel erg bont door te stellen dat er in Nederland persvrijheid heerst! Hier, lees maar op het propagandakanaal van het WEF, de NOS:

Nederland scoort dit jaar veel beter wat betreft persvrijheid dan vorig jaar, blijkt uit de jaarlijkse internationale persvrijheidsindex van Verslaggevers Zonder Grenzen (VZG). Nederland is weer terug op de zesde plaats van in totaal 180 landen, nadat het vorig jaar was gezakt naar plaats 28

Wij weten natuurlijk wel beter! Dit is allemaal Fake News. We mogen niet eens meer iets zeggen over Zwarte Piet! Wat een onzin! Die rode lippen, grote gouden oorringen en kroeshaar zijn gewoon AlLeMaAl TrAdItIe!!1!one! die bij Nederland, ons vaderland hoort. En kijk maar eens naar de boetes die het enige ongekleurde nieuwskanaal van Nederland, Ongehoord Nederland, heeft opgelegd gekregen Dat zijn enorm dure centjes! En tot overmaat van ramp lopen ze het ook nog het risico om hun uitzendvergunning kwijt te raken, terwijl zij de enige omroep zijn die zich uitspreekt tegen de manipulatie van de elite.

We moeten ons verzetten tegen deze onderdrukking en blijven strijden voor onze vrijheid! Het wordt tijd dat Nederland een voorbeeld neemt aan landen als Noord Korea en China, waar ze tenminste duidelijkheid verschaffen en korte metten maken met fake news verspreiders als de NOS