Home Blog Pagina 468

To kind or not to kind

3

Als overtuigd, bewust en vrijwillig kinderloze dertiger kan ik immens genieten van de onbegrensde vrijheid die deze kinderloosheid met zich meebrengt. In het weekend heerlijk tot ’s ochtends laat in bed liggen stinken, weg kunnen zonder eerst van alles te moeten regelen en geen spruitjes of witlof hoeven eten. Donder op met spruitjes en witlof. Echt.

En niets zo lekker als in het zonnetje op een terrasje of in de tuin zitten met een biertje en snacks zonder permanent een oogje in het zeil te moeten houden. Geniet ik van, zeker nu de baby’s al een paar jaar aan het oprukken zijn in mijn vriendenkring, alsof het Walking Dead zijn die het op mijn slagader hebben voorzien. Elke vrimibo is dan puur geluk.

Er zijn ook andere genotsmomentjes. Iedereen kent de situatie waarbij je in een Appie of Jumbo loopt en er gebeurt opeens een kind. Dat is meestal een kind in de leeftijd janken-om-niks die zijn of haar zinnetje niet krijgt en het dan op een blèren zet. Uitgebluste moeder of vader tilt het liefdevol op, corrigeert het of laat het gewoon op de grond verder schreeuwen en ik huppel dan met mijn mandje vol chorizo, Wieckse Witte en/of een fles Stormhoek glimlachend richting kassa, dolgelukkig dat ik binnen een paar minuten uit dat snerpende gekrijs kan ontsnappen.

Vermoedelijk komt het nu over alsof ik een hekel heb aan kinderen, maar dat is niet zo. Onlangs was ik voor het eerst de helft van het énige kinderloze stel op een housewarming, maar stond ík vervolgens als de kinderloze dertiger die ik ben met drie kids op de trampoline. Dikke pret. Zo ben ik dan wel weer. Sterker nog, ik heb elf jaar voor de klas gestaan en me daar uitstekend vermaakt. Toegegeven, dat waren gastjes en grietjes in de leeftijd ik-ben-puber-en-alles-is-kut, maar ook daar kon ik prima mee overweg. “Mevrouw! U bent echt cool.” Regelmatig gehoord. En terecht.

Nee, (jongere) kinderen vinden me eigenlijk altijd stoer. Ik spreek hun taal, ik behandel ze niet als debielen, zoals sommige vreselijke oma’s of andere af-en-toe-mensen wel eens doen. Herinner je je nog hoe iemand vroeg: “En hoe oud ben je nu?” Jij gaf dan antwoord en de reactie was dan steevast: “Oh, dat is al heel groot!” op zo’n walgelijk toontje waarbij jij je niet alleen in de maling genomen, maar ook ongemakkelijk voelde. Ik dacht dan altijd: “Doe even normaal, ik ben wel een kind, maar ik ben niet imbeciel.”

Laatst had ik op mijn 32e verjaardagsfeest een positieve confrontatie met een goed opgevoed knaapje van ongeveer zes. Hij kwam op een bepaald moment overstuur en met zijn armen over elkaar de tuin in, waar ik met vrienden stond te praten. Ik nam hem eventjes apart en vroeg wat er aan de hand was. “Ik wil niet weg… Ik vind het hier leuk.” zei het jochie met tranen in zijn ogen. Dat een kind het zó leuk bij je heeft, dat hij niet weg wil, is in mijn ogen een fantastisch compliment. Na een kort gesprekje snapte het baasje dat er nou eenmaal een tijd van komen en een tijd van gaan is, waren tranen gedroogd, en gaf ik hem aan zijn vader mee, met de belofte dat hij een ander keertje opnieuw van harte welkom was. En dat meende ik.

Toch genoot ik de dag erna weer met volle teugen van het voor pampus liggen op de bank met manlief, milde kater, Netflix en restanten feestvoer. Die vrijheid ben ik nog niet bereid op te offeren, maar oefenen doe ik graag, en wie weet loop ook ik op een dag met een huilende Gremlin in mijn armen door de supermarkt. Wie weet.

Na schooltijd gezellig naar de Naschoolse Satanopvang

0

In de VS heeft het Hooggerechtshof ooit (in 2001) bepaald dat openbare scholen die seculiere clubjes gebruik laten maken van hun faciliteiten, deze faciliteiten ook open moeten stellen voor religieuze groepen.

Die uitspraak ging er bij kinderevangelisatiegemeenschap CEF (Child Evangelism Fellowship) natuurlijk in, als God’s Woord in een ouderling! En ze waren er dan ook als de kippen bij, om hun op de bijbel gebaseerde Good News Clubs op scholen door de hele VS te openen. Met als gevolg dat er nu Clubs actief zijn op ongeveer 6000 openbare scholen.

Dat schoot dus HELEMAAL IN HET VERKEERDE KONTGAT van de The Satanic Temple! The Satanic Temple is een groepje mensen onder leiding van ene Lucien Greaves, dat strijdt voor welwillendheid, empathie, gezond verstand en gerechtigheid voor alle mensen. Ze doen dat door bijeenkomsten te houden met onder andere dancemuziek, porno, penisbeelden, SM en naaktloperij.

The Satanic Temple doet een ritueel bij The Sidewinder in Austin, Texas
The Satanic Temple doet een ritueel bij The Sidewinder in Austin, Texas

Nou, die Satanic Temple heeft als alternatief voor die Jezusclubjes iets nieuws bedacht voor om na schooltijd aan de kindertjes van Amerika te kunnen aanbieden: de After School Satan Club! Een gezellige club waar de kinderen niet geïndoctrineerd worden met sprookjesverhalen uit de bijbel, maar waar ze onderwezen zullen worden in dancemuziek, porno, penisbeelden, SM en naaktloperij uit het Satanic Children’s Big Book Of Activities. Daarin staan allerlei gezellige opdrachtjes zoals connect the dots om een pentagram te maken of een spelletje ‘zoek de 666 verschillen’. Benieuwd? U tjekt het boekwerkje hier (pdf-alert). Wij zijn hier in de bunker na het doen van de opdrachtjes en het kijken van het alleraardigste promotiefilmpje echt helemaal om! Zodra we oud en volwassen genoeg zijn om kinderen te krijgen, verkassen we naar Amerika, om ze daar op de naschoolse opvang te doen! Leerzaam en gezellig!
Activity-Book

Retecool op Castlefest

4

Afgelopen weekend streek op Kasteel Keukenhof in Lisse het evenement Castlefest weer neer. Castlefest, een middeleeuws en fantasy-festival met verschillende podia en een uitgebreid entertainmentprogramma, is hier jaarlijks te vinden.

Uw redactie ging naar Lisse om te genieten van leuke vrouwen in zelfbedachte outfits, bier, mede (drank), een aantal muziekoptredens, een cursus furry voor gevorderden (dat deed ondergetekende speciaal voor collega Jake, omdat hij anders nooit iemand in het cosplaykamertje van de bunker meekrijgt), hippies, piraten, Pokemon-cosplays, een flinke dosis zon en ook wel een beetje voor de rituele wickerverbranding: dit jaar was het een draak. Ohja, en om wat foto’s te maken zodat u ook een beeld kan krijgen van dit festival.

Woensdag Gehaktdag – Zatox – Ear Fucking

0

Neukon. Wie doet het nu niet graag. Behalve Sunny Bergman dan. En Sharon Dijksma. Ja. U denkt nu aan Sharon Dijksma en sex. Sorry. Terug naar de topic at hand. Woensdag Gehaktdag. U heeft ze even een paar weken moeten missen, die pompende beats.

Vanaf vandaag weer trouw op je woensdag, de beukplaat van de week. Deze week huisvriend van de gehaktdagen, Zatox met een plaat uit 2009, Ear Fucking. En ja, dit was het langste voorspel tot het oorneuken begint. Klikt u maar.

Beukplaten, lekker! Dat doen we overigens al een tijdje. We doen wel meer muziek overigens. Ons “Je moet je muil houwe” toeroepen kan op Twitter, je favo stuiternummertjes delen mag ook op Facebook, maar dan wel nadat u onze pagina geliked hebt.

Homohuwelijk? Dan ook Polygamie

4

In Italië mogen sinds kort, ondanks enorm veel protest vanuit de machtige Katholieke kerk, mensen van hetzelfde geslacht met elkaar in het huwelijk treden.

Welkom in de 21ste eeuw voor Italië dus (vanmiddag extra Peroni Nastro Azzurro en noci bij de borrel), want waar het in de rest van West-Europa al even mogelijk was, kan het nu ook eindelijk in Italië (het land met de meest ijdele mannen van Europa, die vaak ook nog eens ontzettend lang bij hun moeder blijven wonen).

Maar niet alleen de Katholieke kerk is faliekant tegen het homohuwelijk, ook de moslimgemeenschap voelt er niets voor, maar voelt zich gedwongen zich bij de situatie neer te leggen. Maar, zo zegt moslimleider Hamza Piccardo van Union de las Comunidades Islamicas de Italia (UCOII) op Facebook: Als het homohuwelijk okay is, dan moet polygamie ook bij wet goedgekeurd worden.

Los van dat Piccardo het waarschijnlijk gewoon heel prettig vindt om via veelwijverij af en toe van vrouw te kunnen wisselen, zegt hij dat het ook de krimp van de bevolkingsgroei tegen kan gaan en tevens de vraag naar buitenlandse arbeidskrachten kan doen afnemen. Okay… Ergens heb ik wel het idee dat Piccardo niet doelt op veelventerij en hij het waarschijnlijk heel slecht trekt zodra de eerste vrouw met meerdere kerels trouwt.

Ja Donald Trump is gek, maar nee, hij zegt niet dat men Hillary Clinton neer moet schieten

20

Het is zo’n beetje het gesprek van de dag sinds gisteren Donald Trump tijdens een verkiezingsbijeenkomst zou hebben gezegd dat men Hillary Clinton wellicht maar neer moet schieten.

Tenminste, dat wordt er massaal van gemaakt, #OPHEF alom en iedereen valt over Donald Trump. Vergis je overigens niet, wij hier in de redactiebunker hebben net zo weinig met Donald Trump als wie dan ook, maar Hillary Clinton is wat dat betreft geen spat beter. Het is kiezen uit twee kwaden. Maar wat zei Donald Trump nou exact?

Hillary wants to abolish — essentially abolish — the 2nd Amendment. By the way, and if she gets to pick, if she gets to pick her judges, nothing you can do, folks. Although the 2nd Amendment people —  maybe there is, I don’t know

Waar staat het 2nd Amendment ook alweer precies voor? Juist, voor de bescherming van het recht op het bezit en het dragen van wapens. We hebben het hier immers over MURICA en in MURICA is het dat zo ongeveer de holy grail. Een beetje van “je mag alles van me weten, maar kom niet aan mijn 2nd Amendment”.

“Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man” (Photo by Sara D. Davis/Getty Images)

Nu staat Trump er om bekend dat hij niet zo veel moeite heeft met een stukje ongenuanceerd de bocht uit vliegen naar demense toe, maar zeggen dat hij hier zinspeelt op het neerschieten van Hillary Clinton is echt te ver gezocht. Donald Trump is gestoord, maar zo gestoord is hij niet. Hij drukt het waarschijnlijk wat ongelukkig uit, maar eigenlijk zegt hij niets meer dan dat de voorstanders van het 2nd Amendment het verschil kunnen maken tijdens de verkiezingen. Oftewel: “Wil je een wapen kunnen bezitten en dragen, stem dan op mij!”.

Alleen komt het er, zoals verwacht bij hem, lekker Trumpiaans verrot uit. En wat ik al eerder zei, het is kiezen uit twee kwaden: want al is Trump gek, Hillary doet niet voor hem onder. Of heeft medicijnenboefje Martin Shkreli gelijk en lijdt Hillary Clinton aan de ziekte van Parkinson?

Nu ja, check hier het fragment met de gewraakte woorden van Donald Trump en oordeel zelf.

RC OMGWTFBBQ E-Learning: Pulled Pork

4

Gisterenavond laat postte reet de recentste editie van Skaveren. Het programma waarin Tom Staal langsgaat bij mensen die, zo zegt hij zelf, leip zijn van eten.

Dat kan natuurlijk alleen maar heersen en dat doet het ook. Na het zien van de aflevering die gisterenavond online kwam lopen we hier al de hele ochtend kwijlend rond in de redactiebunker, dus als plaatsvervangend BBQ-fetishist (La van Dale is even dingen doen ergens) heb ik het op mij genomen vanavond het diner op te luisteren met een paar broodjes pulled pork a la Rob van de Engel.

Nu hebben we zelf de video nog niet afgebakken met hoe hier in de bunker de pulled pork gemaakt wordt (check skaveren II voor de instructie) dus terwijl we wachten op de terugkeer van onze vlog-fakir, voor nu de BBQ Pit Boys die ook vrij hard de smoker uit BBQen. Vergeet niet deze BBQ-saus te gebruiken en voeg er een zooi extra typhushete pepers doorheen voor de RC Ringstinggarantie!

RC Docu: Skaveren op bezoek bij Hammetje & Bammetje

0

Het is alweer tijd voor de tweede aflevering van Skaveren, de documentaireserie van Tom Staal, waarin hij bij Nederlandse Horecahelden op bezoek gaat.

Voor deze aflevering is Tom langs gegaan bij Rob van de Engel en zijn vrouw. Jullie kennen Rob ongetwijfeld nog wel als journalist voor onder andere Flabber.nl en endandit.nl, maar ook qua fotografie staan de Internets vol met werk van Rob.

Maar Rob was dat werk zat en stopte er dus mee. In eerste instantie is Rob BusBQ’s gaan maken: een soort BBQ op steroïden, waarmee je kunt BBQ-en, warm roken, koud roken en nog veel meer. Maar Rob en zijn vrouw wilden meer, dus hebben ze een bakkerij in Waalre overgenomen, de toko grondig verbouwd, de zaak vernoemd naar Hammetje en Bammetje en verkopen ze nu naast ambachtelijk brood, bijvoorbeeld ook zelfgemaakte pulled pork.

Tom is langs gegaan om te kijken of de pulled pork die Rob zelf in zijn eigen BusBQ bereidt een beetje te eten is en samen gaan ze ook langs Livar, de leverancier van het kloostervarken dat als basis dient voor deze briljant pulled pork.

Check hieronder de tweede en wederom intens heersende aflevering Skaveren, Tom Staal eet alles. Wil je zelf zo’n fantastisch broodje pulled pork met zelf gemaakte ketchup en cheddar kaas proeven? Dat kan, Hammetje en Bammetje zit aan Den Hof 7 in Waalre.

Voor in de nieuwe redactiebunker: The Robotic Kitchen

0

Zoals jullie gisteren al konden lezen zijn, wij hier bij Retecool bezig met het ontwerp van de nieuwe redactiebunker.

En bij zo’n splinternieuwe designhut horen natuurlijk ook de modernste snufjes en gadgets. Zojuist hebben we bij Moley Robotics een Robotic Kitchen besteld, want koken is te gek, maar vooral als een ander dat voor je doet en daar komt de Robotic Kitchen dus om de hoek kijken.

Makkelijk uitgelegd is de Robotic Kitchen niet meer dan twee robotarmen die je boven het werkblad van je keuken monteert, maar daarmee doe je de Robotic Kitchen absoluut te kort. De Robotic Kitchen is namelijk een volledig programmeerbare kookrobot:

Moley Robotics has created the world’s first fully-automated and intelligent cooking robot. It learns recipes, cooks them and clears up after itself! It can mimic the actions of a master chef precisely, bringing a variety of delicious dishes, cooked to world-class standards to the domestic kitchen and other food preparation areas

Precies, je kunt dus de werkzaamheden van de beste chefs ter wereld in dat apparaat programmeren en het kookt elke avond de sterren van de hemel voor je. Je moet wel zelf (of dat laat je doen uiteraard) even zorgen voor de boodschappen en dat die boodschappen vervolgens ook op de juiste plek in je keuken terecht komen (koelkast, voorraadkast, je kent het wel, of niet natuurlijk), maar vervolgens gaat de Robotic Kitchen helemaal los in de keuken. Hij doet zelfs de afwas voor je en dat allemaal zonder ketting:

De Event Data Recorder en jouw Privacy (en een stelling van de dag)

12

Moderne auto’s zijn tegenwoordig vrijwel zonder uitzondering uitgerust met een zogenaamde Event Data Recorder (EDR), oftewel een zwarte doos, zoals je die al sinds jaar en dag in vliegtuigen vindt.

Dit apparaat registreert zaken als snelheid, locatie, remgedrag, stand van de pedalen, motordata, etc etc. Het systeem is door autofabrikanten ontwikkeld om onder andere aan te kunnen tonen dat een airbag niet zo maar ontploft, maar getriggerd wordt door een gebeurtenis, zoals een aanrijding. Vooral juridisch gezien is het belangrijk dat een fabrikant kan aantonen dat de airbags correct werken. Verder wordt het systeem ook gebruik om de gebeurtenissen vlak voor een ernstig ongeluk te analyseren en dat is voor handig voor de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse van de politie.

Ongeval-Politieauto
Snel! Lees de zwarte doos uit!

In Rotterdam heeft de afgelopen tijd een test gedraaid, waarbij de politie (na toestemming van de eigenaar van de auto), de laatste vijf seconde van deze data mocht uitlezen, om zo het ongeluk te kunnen analyseren en wellicht makkelijker de schuldvraag te kunnen beantwoorden. Die test is zo goed bevallen, dat een aantal andere politieregio’s ook hebben besloten om uitleesapparatuur aan te schaffen.

koosspee
André staat op een rode doos

“Koos, wat vind jij daar nou van?”

Oud-verkeersofficier van justitie Koos Spee vindt zo’n Event Data Recorder uiteraard een briljant apparaat en zou het liefst zien dat de politie zonder tussenkomst van eigenaar of eventueel een rechter toegang tot deze gegevens krijgt (in geval van een ongeluk uiteraard):

En dan ook meteen regelen dat de politie gemachtigd wordt om de data te raadplegen. Zodat je niet afhankelijk bent of de automobilist toestemming geeft

Nota bene: Volgens de politie van Rotterdam heeft tot nu toe iedereen meegewerkt met het toestemming geven om de data uit te lezen.

Maar goed, dat brengt ons op de stelling van de dag. Want niet alleen de politie heeft dan toegang tot deze gegevens, de autofabrikant heeft dat namelijk nu al (en nog heel veel meer). En er is eigenlijk wettelijk gezien ontzettend weinig geregeld wat de autofabrikant mag of moet doen met die gegevens. De stelling luidt dan ook:

Wat is enger: de autofabrikant die toegang heeft tot de gegevens uit de EDR of Koos Spee die de politie ook ongelimiteerd toegang wil geven tot deze gegevens

Bekijk het stemresultaat

Aan het laden ... Aan het laden ...

Maar is het Kut? Erh… Kunst? Fruitvingeren

5

Stephanie Scary Sarly is een enorm eng kutwijf.

Niet omdat ze seksuele handelingen met kutfruit uitvoert. Ook niet omdat ze dat doet omdat haar kut feminisme heeft. En we vinden het prima als ze ontzettend extra moeilijk en kut kijkt. Of dat ze haar eigen Kutwikipedia-entry heeft. Geen probleem dat ze kutschilderijen maakt. Wat ons betreft mag ze de hele kutnatuur vernielen. Maakt allemaal niet uit. Daar kunnen wij hier in de bunker namelijk echt prima mee leven. No poblemo. Doen wij niet moeilijk over. Gaan we niet over lopen zeiken. Of stomme grapjes over maken. Nee hoor. Wij gaan daar gewoon en heel normaal mee om. Dat is niet gek, dat is anders.

MAAR WAAR WIJ DUS ABSOLUUT NIET TEGEN KUNNEN EN WAARVAN WIJ DUS ZEGGEN: WAAROM???!!! WARUM???!!! WAAR HEB DAT NOU VOOR NODIG???! DA’S NIET NORMAAL!! DA’S ABNORMAAL!!! HOEZO!?!? DAT IS ALS JE SPELDEN DWARS DOOR EEN CONDOOM IN EEN BANAAN GAAT STAAN LOPEN TE STEKEN!!! STOMME KUNSTKUT!

 

RC Short: Rotterdam by Drone

0

Rotterdam beleeft momenteel gouden tijden. Er gaat bijna geen week voorbij of de stad wordt weer eens in één of andere internationale publicatie geroemd vanwege haar schoonheid en briljante veelzijdigheid.

Hier bij Retecool weten wij dat uiteraard al jaren en doen dan ook al minstens veertien jaar aan schaamteloze Rotterdam-promotie. Daarom beginnen we deze dag met “Rotterdam by Drone” van Air Monkey. Air Monkey heeft er een aantal jaren over gedaan om alle beelden bij elkaar te verzamelen waarmee hij “Rotterdam by Drone” in elkaar heeft geknutseld:

This drone video is from my hometown Rotterdam. After a few years of collecting content, I thought it was time to share this

In combinatie met de heerlijke tunes van Handsome Boy Modeling School is “Rotterdam by Drone” een puike video om de dag met een lekker bakkie pleur te beginnen. En nu maar hopen dat de Rijksluchtvaartdienst Nederlandse Luchtvaart Autoriteit Inspectie Leefomgeving en Transport niet gaat zeuren.

The World’s Biggest Asshole – Kick Ass Commercial is Kick Ass!

1

Waarom wordt deze commercial niet in Nederland uitgezonden? Waarschijnlijk een stuk effectiever dan de Nederlandse evenknie die we hier zo af en toe op de treurbuis voorgeschoteld krijgen.

In de commercial zien we Coleman Sweeney, met afstand de grootste klootzak op aarde. Coleman Sweeney heeft schijt aan alles en denkt werkelijk alleen maar aan zichzelf. Toch? TOCH? Nu ja, check de commercial hieronder en oordeel zelf. Mooi moment overigens om (mocht je het nog niet geregeld hebben) het snel nog even te regelen!

Diego Villaseñor, architect van de nieuwe Redactiebunker

0

De Mexicaanse architect Diego Villaseñor kan dingen, zoals onwaarschijnlijk mooie gebouwen ontwerpen. En dat is bijzonder handig als architect zijnde.

Check de site van DVA, het architectenbureau van Diego Villaseñor, maar eens voor het meest recente werk van Diego en zijn team. Stuk voor stuk pareltjes, maar Casa Los Cabos in Los Cabos aan de kust van Mexico spant wat ons betreft absoluut de kroon. Vandaar dat wij Diego Villaseñor unaniem hebben gekozen als ontwerper van de nieuwe redactiebunker. De huidige bunker is namelijk aan een nieuw verfje toe, dus gaan we die in de verkoop gooien.

Om jullie alvast een idee te geven van het nieuwe optrekje, hier wat foto’s van Casa Los Cabos. Wees niet bang, de redactie gaat niet verhuizen naar Mexico. We zitten eerder te denken aan de Canarische Eilanden: altijd puik weer, nooit te koud en nooit te warm, prima te bereiken, perfect internet en altijd ijskoud bier.