Home Blog Pagina 600

Verzin een Onderschrift 19-08-2015

23
Verzin een Onderschrift 18-08-2015

“Omdat Sha-Baz ook na de vorige VEO bleef volhouden dat hij gelijk had, werd het waterboarden wat grootser aangepakt.”
14 lelijke Rotterdamse ballen voor Roel Zwaar, want hij wint de VEO van gisteren! Roel roeleert zo hard dat er waarschijnlijk geen tijd is om mail te lezen want we kregen geen nieuwe foto. Gelukkig is er nog de volautomagische VEO-bot die de keuze maakte voor onderstaande foto. Verzin er een onderschrift bij, ram die in de reacties en dan is het maar dwangmatig F5-en om te zien of je geplust wordt. Het onderschrift met de meeste plusjes maakt je winnaar en geeft je de eeuwige roem op de interwebs, bovendien mag je misschien de volgende VEO-foto uitzoeken. Hoe gaaf is dat dan? Alweer niet gewonnen? Prutsert! Poets snel je skills op in het licht beschimmelde augustus VEO-topic van het Reteforum. Succes!

RCLNM’s Muzikale Fruitmand – Normaal – Oerend Hard

9
1985-04-09 12:00:00 NLD-19850409-HILVERSUM: Nederlandse popgroep 'Normaal' met zanger Bennie Jolink in 'Klassewerk' (KRO). ANPFOTO HERMAN PIETERSE.

Wij houden van u, lieve Retecoollezertjes. Nouja, tot op zekere hoogte natuurlijk, maar wij koesteren onze reaguurders, want zij zijn ons meest waardevolle bezit. En daarin gaan wij best ver. Zo vernamen we vandaag dat RC veteraan barq slachtoffer is geworden van een onoplettende fietser, en buitengewoon lelijk ten val is gekomen met de Scootert. Resultaat is een gebroken sleutelbeen, en gescheurde kniebanden. Dat wordt, zoals de ongelukkige zelf zegt, voorlopig Netflix kijken. Uw kijktips in dat verband, en natuurlijk uw beterschapswensen, graag hieronder in de comments.

Deadman

1

Batman door Batmobile overreden

Abortus is slavernij

7

Terwijl wij in de Retebunker slechts Onze Glorieuze Leider vereren, zijn er -verspreid over de wereld- talloze mensen die een veel minder aarstrekkelijk vriendje in hun leven centraal stellen. In het geval van christenen is dat God. Of Jezus. Adam Ford, christelijk plaatjestekenaar, maakt daar een cartoon over. Hij tekent dingen over Jezus en de christelijke wereld en allerlei issues waar die dan weer bekend om staan een mening over te hebben. Zo is abortus natuurlijk slecht. Heel slecht. Zo slecht, dat het gelijk staat aan slavernij en dat dokters staan te springen om je ongeboren foetus te verkopen voor de onderdelen. Mocht je vinden dat abortus prima kan, dan ben je eigenlijk medeplichtig aan de holocaust. Sowieso gaat iedereen naar de hel, tenzij ze kinderen van Jezus worden.

Wetenschap is ook een grote leugen – wetenschappers hebben blijkbaar allang bewijs voor het bestaan van een almachtige schepper maar dat verzwijgen ze gewoon. Nou doet Adam al dat plaatjes tekenen niet op alleen zondag en uit liefde voor Jezus, hoor. Het is gewoon een full-time job. Nee, hij verkoopt zijn plaatjes ook in zijn webshop a $11 exclusief verzendkosten voor een stukje gesigneerde dode boom. Mocht u gewoon zijn webcomics geweldig vinden kunt u hem ook uit liefde steunen met een stukje economische contributie qua financieel geld via zijn Patreon, die op het moment op $4.108 per maand staat. U kunt hem ook sponsoren, of zijn boek kopen. Mocht u intussen denken “ja, leuk, religekkie. Next. Hoe laat begint het neuken?” Nou, als het aan Adam ligt: niet.

Verzin een Onderschrift 18-08-2015

14
Verzin een Onderschrift 14-08-2015

“Gedurende de gehele dikke-vette-reet-waterboardsessie, blééf Sha-baz volhouden dat hij gelijk had”
14 kratten plop! voor onze eigen Meneer van Dale, want hij wint de VEO van vrijdag! Met niet minder dan 15 plusjes, een record, veegde hij de vloer aan met de concurrentie. Waarschijnlijk is ie te druk met drukke dingen want tot op heden arriveerde er geen verse foto via de retebunker-buizenpost. Het was dan ook het volautomagische archief dat de keuze maakte voor onderstaande foto. Verzin er een onderschrift bij, ram die in de reacties en dan is het maar dwangmatig F5-en om te zien of je geplust wordt. Het onderschrift met de meeste plusjes maakt je winnaar en geeft je de eeuwige roem op de interwebs, bovendien mag je misschien de volgende VEO-foto uitzoeken. Hoe gaaf is dat dan? Alweer niet gewonnen? Prutsert! Poets snel je skills op in het licht beschimmelde augustus VEO-topic van het Reteforum. Succes!

Rotterdam is Mooi

0

Met deze foto won Frank Verveen een prijs in een fotowedstrijd van de NRC met als thema straatfotografie.

foto: Frank Verveen

RC Late Night Music – Girls – Lust for Life (NSFW)

0

Nee, vanavond geen kutkoffer van die TOP2000 kneitert van Iggy Pop! En zelfs niet de officiële clip bij dit heersende nummer uit 2008 van deze inmiddels opgedoekte indierockband uit San Francisco. “We wanted to do something special with some of the leftovers from the huge amount of footage we shot. Some shots didn’t originally fit, some weren’t allowed to fit (XXX), and some just took on a life of their own after we were done. We put together this “Director’s Cut” of the video, with all of the boobs, dicks, drugs, explosions, and live shots that we couldn’t put in the original. It’s a beautiful supplement, hope you like it.”

Brekend: Aanslag in Bangkok

4

Bij een bomaanslag in het centrum van Bangkok zijn tot nu toe 27 doden gevallen en meer dan 80 gewonden. Er zouden ook 4 toeristen zijn omgekomen. De aanslag is gepleegd in het economische centrum van de stad, waar zich ook veel hotels bevinden en een gigantisch shoppingcenter. Volgens een BBC verslaggever ligt de straat bezaaid met ledematen en heeft de explosie een enorme krater veroorzaakt. Er vinden wel vaker aanslagen plaats in Thailand, maar meestal in het onrustige zuiden. Daar geldt dan ook een aangepast reisadvies. Volgens de Thaise minister van Defensie Prawit Wongsuwan is de aanslag bedoeld om de toerisme-industrie in het land te vernietigen om zo de regering te raken. Na de klik een filmpje van de explosie en de ravage erna.

Update: Heel veel meer beeld van de aanslag en de ravage.

Nog even over die Joint Strike Faalhaas

0

Ja, we gaan het nog eens over de JSF hebben. Als vaste Retecoollezer bent natuurlijk allang op de hoogte van het algehele succes van de Joint Strike Fyra Faalhaas Fighter, bekend als de F-35. De stukprijs is inmiddels verdubbeld, de productie, die oorspronkelijk in 2005 moest beginnen, laat nog even op zich wachten en ook andere zaken lopen niet heel voorspoedig. SecAF Deborah Lee James geeft nu toe dat er best wat problemen zijn geweest bij de ontwikkeling van de JSF. “We zijn er te lang mee bezig en het heeft ons veel meer geld gekost dan we voor mogelijk hadden gehouden.” Dat klopt wel aardig ja. Intussen is dat ding zo duur dat de US Navy de F-35C bestellingen reduceert, mogelijk tot maar 12 per jaar.

Dat de F-35 het niet heel goed presteert in 1-op-1 gevechten erkent ze. Onze eigen Minister Hennis zegt daarover dat de JSF daar ook niet voor bedoeld is. Het idee is om juist op grote afstand al targets uit te schakelen en daardoor niet in één-op-één confrontaties terecht te komen. Dit beeld lijkt James te bevestigen. Hoewel: niet helemaal. Waar Hennis zegt dat operationele toestellen hier al in slagen, zegt James dat de F-35 een heel ander vliegtuig gaat zijn als het volledig operationeel is. De JSF gaat dan targets op ‘honderden kilometers afstand kunnen zien’. Dat is nogal een verschil, want de huidige versie lijkt inderdaad niet heel erg goed in luchtdoelen spotten, maar eerder goed in gronddoelen op middellange afstand. Voorlopig kun je in ieder geval nog niet spreken van een heel geslaagd project. De vier pilaren waarop het project vanaf dag 1 stoelde zijn betaalbaarheid, dodelijkheid, overlevingskracht en onderhoudsvriendelijkheid, en hoewel de F-35B inmiddels minimale operationaliteit heeft bereikt, wil dat dus zeggen dat die doelen niet bepaald gehaald zijn. Eén ding had Lockheed in 2003 echter wel gelijk in: De F staat voor Future. Alleen dan anders.

Saúl Jiménez Fortes Heeft Wel Een Heel Rare Fetisj

7

Torero Saúl Jiménez Fortes heeft wel een heel wonderlijke fetisj. Hij raakt opgewonden van stierenhoorns, en dan niet in zijn al bestaande openingen… Neen, Fortes houdt er blijkbaar van dat de stier in kwestie een aantal extra gaten in zijn gezicht maakt. In Mei liet hij zich al uitgebreid nemen tijdens een gevecht in de Spaanse hoofdstad Madrid. Gisteren heeft hij zijn gezicht in de buurt van Salamanca laten uitwonen door een flink geschapen stier. Het gevolg is dat hij door de hoorns van deze stier bij zijn kin een extra grote opening heeft gekregen, die via zijn mond, neus en schedelbasis doorloopt tot ergens bij zijn jukbeen. Momenteel ligt Fortes op de Intensive Care bij te komen van dit avontuur na een vier uur durende operatie. Misschien moet hij toch eens kijken of hij ergens anders horny van wordt.

RC Late Night Music – Het Zesde Metaal – Nie Voe Kinders

2

Over de Morrissey van Vlaanderen heb ik u een aantal maanden geleden al eens bericht. Toen een vrolijk, haast optimistisch introspectief nummerke, maar vanavond gaan we de andere kant van Het Zesde Metaal aanschouwen, een nummerke over de desillusies van het volwassen worden, een prachtig stuk melancholische, ja haast woedende poëzie vergezeld van een vurig en dreigend stuk rockmuziek, wat weer volledig haaks staat op het lieflijk aandoende clipje. Muziek die je je ongemakkelijk laat voelen, zoals het Kunst betaamt: het is helaas een zeldzaamheid tegenwoordig. Maar altijd weet zanger/frontman Wannes Cappelle een gevoelige snaar te raken. En inderdaad, wat hij zelf zegt: “het zit godverdomme allemaal toch zo goed in mekaar”

*BORK BORK BORK*

9

Terwijl in Nederland sommige mensen feest vieren over verzuipende vluchtelingen, hebben ze in Zweden een behoorlijk andere aanpak met betrekking tot vreemdelingen.Vorige week raakten twee migranten uit de EU gewond bij een aanval op hun kamp.

Een onbekend persoon viel met een machete een tent aan, alvorens de tent in de fik te steken. Van haar geschreeuw werd de rest van het kamp wakker. Er kwam een andere man uit een caravan te hulp snellen, alleen om vervolgens door de onbekende man (waarschijnlijk in de 30) met een hamer op z’n hoofd geslagen te worden. Vier caravans zijn uitgebrand tijdens het incident.

Ook gisteravond is er 2 keer een poging tot brandstichting (in modern media-nederlands noemt men dat tegenwoordig een aanslag) gepleegd bij asielzoekerscentra, waarvan één speciaal bedoeld voor kindervluchtelingen zonder begeleiding. Deze poging was zelfs min of meer geslaagd, maar gelukkig is er niemand gewond geraakt omdat oplettende omstanders de brand konden blussen voordat het centrum overging in een oven voor de heks uit Hans en Grietje.

Het andere asielzoekerscentrum ging overigens niet in de fik – twee zakken met ‘brandbare substantie’ werden daar gevonden voordat de vlam in de pan schoot.

Deze Heersende Hut Steent De Berg Uit

2

Architect Zaha Hadid heeft al heel wat fraais op haar naam staan. Sinds juli mag daar het MMM Corones (op de Kronplatz, Dolomieten, Italiaans Tirol) aan worden toegevoegd. Het Messner Mountain Museum Corones is het het zesde museum dat Reinhold Messner wijdt aan zijn passie; de klimsport. Messner is niet zomaar een alpinist, zijn filosofie is no artificial oxygen, no bolts and no communication. Op deze wijze beklom hij al eerder 14 (hoeveel?) bergen hoger dan 8000 meter. Dit museum noemt hij liefkozend zijn 15e 8000der, het MMM Corones is dan ook het hoogst gelegen museum ter wereld.