Home Blog Pagina 85

Per vandaag geen gas meer uit Groningen

3
© Rixster 3gz.com

Vanochtend om 06:00 ging de laatste gasput in Groningen dicht. Op 1 oktober start het nieuwe gasjaar en daarin is besloten geen gas meer op te pompen, tenzij het koud wordt. En dat is het als het meerdere dagen onder de -6.5 Celcius wordt, dus na maart weten de Groningers het zeker.

Volgend jaar zullen de gasputten ook gesloten en de installaties afgebroken worden. Ondertussen (met extreem goed gevoel voor timing) wilde de NAM het kussengas onder het opslagveld Norg (Drenthe) gaan oppompen. Stas Vijlbrief vindt dat geen goed idee, maar moet daar een juridisch zuiver besluit over gaan nemen.

Hoewel het stoppen met pompen niet betekent dat de aardbevingen ophouden is statistisch de kans groter dat ze afnemen, zowel in aantal als heftigheid.

En dat geeft mooi een momentje om even bij te praten over de Woo verzoeken van RC Juridisch bij de Nationaal Coordinator Groningen en het Instituut Mijnbouwschade Groningen.

NCG:

– Stukken ondernemingsraad zijn verstrekt en komen binnenkort op de side.
– Voor de stukken ondernemingsraad van het jaar erna (zo lang duurde het eerste verzoek) is de beslistermijn verstreken, is een ingebrekestelling verstuurd. Er zou een probleem met de laksoftware zijn.

Instituut Mijnbouwschade Groningen

– Volgens de jurist is er een omslag te merken, men is cooperatief en wil informatie openbaar gaan maken.
– Stukken ondernemingsraad zijn verstrekt en komen binnenkort op de side
– Trillingstool verzoek 1 ligt bij de rechtbank, maar daar wordt informeel gekeken wat sowieso verstrekt kan worden (dit jaar komt die niet meer op zitting)
– Trillingstool verzoek 2 is heel dicht bij een besluit en als het goed is wordt zo ongeveer al het gevraagde verstrekt. Binnenkort meer!

Corona estafette – Een potpourri van podcasts III

0

H

oewel keroowna bijna weer vergeten is, (Hugo de wie?) is er op Rottemetandjesplaat juist weer aandacht ervoor. En omdat we weer een paar smulwaardige podcasts op het lijstje hadden staan weer eens een nieuwe podcastpotpourripots.

History of the Netherlands

Na zoveel jaar met de grijnzende melkmuil zou je bijna vergeten dat er ook een Nederland vóór Rutte bestond. Gelukkig gaat Republic of Amsterdam Radio minitieus door de geschiedenis heen in History of the Netherlands. 50 afleveringen and counting.

Schotschrift

Het is natuurlijk jammer dat je niet de hele dag door het Willem Treurjournaal kunt kijken, want dat loopt niet 24 uur per dag. Wil je toch je Treurfix, dan heb je Schotschrift. Naast Willem Treur komen er ook wat andere bekende namen langs, zoals Nico Dijkshoorn, Herman Brusselmans, Tommy Wieringa en Sander Schimmelpenninck. 60 afleveringen plezier.

Onder Curatoren

Als je onderneming door omstandigheden Voila Verloren gaat, wordt er een curator aangesteld die de boel komt afwikkelen. Dat kan lang duren, zoals bij DSB Bank (waarbij er zelfs geld overbleef) of spectaculair naar de tering, als je bijvoorbeeld Victor Mueller bent met Spyker. Waar in napleiten (zie de vorige potpourri) advocaten aan het woord komen is dit een vergelijkbaar concept met curatoren. Prima gekozen titel ook.

RC Short: HONK

0

Vergeet Henk, hier is Honk

het WILLEM TREUR JOURNAAL! – DUIZENDEN kinderen in WOLVENGEBIED leven in ANGST

4

Het is avond, dus tijd voor het journaal en dat is met Willem Treur, want het is het Willem Treur Journaal, niet geheel toevallig met, door en ondanks Willem Treur (die van dat journaal).

Voila Viaplay

0

Nederlandse Viaplay-abonnees krijgen in 2024 toegang tot F1 TV Pro (tweakers.net)

In 2014 kan je je Whopper voortaan ook bij McDonalds afhalen.

Verzin een Onderschrift 29 september 2023

10
Verzin een Onderschrift 28 september 2023
Verzin een Onderschrift 28 september 2023

Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. Succes!

het WILLEM TREUR JOURNAAL! – DILAN YEŞILGÖZ (VVD) is VVD-beleid SPUUGZAT: stem VVD dan wordt alles anders!

7

Het is avond, dus tijd voor het journaal en dat is met Willem Treur, want het is het Willem Treur Journaal, niet geheel toevallig met, door en ondanks Willem Treur (die van dat journaal).

Verzin een Onderschrift 28 september 2023

9
Verzin een Onderschrift 27 september 2023
Verzin een Onderschrift 27 september 2023

Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. Succes!

Woensdag Gehaktdag – PEZSI x RAVE HARDER – Peak Time Driving Techno

4

Het werd wel weer eens tijd voor een ouderwetse beukende DJ set. En wat leuker dan daar Pezsi voor te vragen, een jongedame bekend van haar enorme langspeelplaten.

En dan hebben we het nog niet eens over die groef groove. Ze gaat voor een non-descript stukje Finland enorm uit haar plaat en nu jullie ook.

Verzin een Onderschrift 27 september 2023

11

Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. Succes!

ING Bank wenst haar klanten kanker toe

4

De ING Bank staat bekend om haar mensenlievendheid. Keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer laten ze zien hoeveel ze op hebben met demense.

Maar vandaag komt daar een abrupt einde aan, want de ING blijkt fan van Kane en wenst jou oorkanker toe. Bedoel, witwassen voor Russische oligarchen en dwangarbeid financieren, dat is tot daar an toe, MAAR KANE??!?!?!!!1!

De eerste kaarten gaan naar jou! DAT IS RONDUIT BEDREIGING! Ik loop nog liever met een biefstuk om m’n pik een pitbullfokkerij binnen, wat zeg ik, ik maak EN eet liever ALLE “recepten” van ForkYou zonder rennie en vlugzout binnen handbereik en met alleen Heineken om de smaak weg te spoelen. Nee, nog erger, ik zou nog eerder naar iedere thuiswedstrijd van Ajax kijken in 020.

En dan komt er tot overmaat van ramp ook nog een documentaire uit over Kane (NSFW). Bedoel, Jeffrey Dahmer of The Serpent is al behoorlijk eng om te bekijken, dit is 18+ horror.

Het enige nummer wat te harden is van hen is deze versie van Teringbibber. Hieronder.

Vomar Budgetcoach Mandy Kok weggeswifferd

6

Vloggen. Dat is iets voor mensen die zelf denken dat ze iets te melden hebben en daar eigenlijk steevast de plank misslaan. Of je nou videoboodschappen maakt voor je overleden vader, je hamster of anderszins je volledig betekenisloze leven documenteert, prima, MAAR BLAF HET NIET ONLINE, NOBODY CARES.

Bij de Vomar zijn ze begin dit jaar begonnen met de budgetcoach, Mandy Kok van FinanShe, bekend van de masterclass “boodschappen doen“. Je moet onderstaande video even bekijken en proberen uit te vissen of ze met haar budgettips een bepaalde sturing geeft aan de vlogs. Het valt echt amper op namelijk. Inmiddels zijn ze per 1 juli weer van de website geswifferd, wellicht dat de onderstaande video een hint geeft waarom. (bagger gaat door onder afbeelding).

Naast het wervelende optreden van Mandy Kok zelf komt ook Raymond aan het woord, die alles met eigen indegrienten maakt en zijn verhaal loopt zo goed als Lucille Werner. Het is echt een gevalletje Voila Vomar, dus weinig verrassend dat ze er weer loeihard mee gestopt zijn.