“De Tweede Kamer wil dat het kabinet onderzoekt of er een gepersonaliseerd kenteken kan komen. Met zo’n kenteken kan iemand tegen betaling een nummerplaat aanvragen met letters en cijfers naar keuze.” (nos.nl)
Al is nu nog niet duidelijk wat de opmaak is, er zullen wel de gebruikelijke beperkingen zijn. Succesvolle massamoordenaars als HITLER, STALIN, MAO, POT of ENGEL, zullen vast niet toegestaan zijn. ANAALANGST en andere nsfw-dingese zijn ook redelijk kansloos, al is het wachten op de eerste l33t-plaat: N3UKP1K, CL170R15.

Hoeddanooks, een plaat met TOXTETH op mijn Reetmobiel zou wel lekker zijn. En u? Show het droomkenteken in de reacties, maar hoop nog niet te hard. Want de uitvoering is zoals alles politiek van de afgelopen 30 jaar: “Maar dat gaan we dan allemaal zien.” (Harbers beloofde in het debat dat hij het onderzoek gaat doen, al zitten er volgens hem wel haken en ogen aan dit soort kentekens). Want niet alleen ACAB, ook APAB.























