Onlangs kreeg u van RC Juridisch de Groninger Trillingstool in handen, maar uit betrouwbare bronnen begrepen we dat de trillingstool (hoewel niet meer gebruikt zou worden) nog steeds in huidige rapportages terugkomt bij het Instituut Mijnbouwschade Groningen.
Nu malen ambtelijke molens traag, maar een ruim jaar na de lancering van het Nij Begun is dat toch wat erg traag te noemen, want in die kabinetsreactie was het stoppen met de trillingstool de voorgestelde maatregel nummer 3. En zie hieronder hoe het vandaag de dag nog steeds in rapporten terugkomt.
Dus heeft RC Juridisch een nieuw Woo verzoek de deur uitgedaan, dit keer naar het Ministerie van EZK, met eigenlijk drie punten:
– Hoe is die maatregel 3 tot stand gekomen, vanaf moment instellen Parlementaire Enquete tot bekendmaking?
– Wat is er sinds het aankondigen van “Nij Begun” gebeurd?
– Wat is er -voor- de PE al bekend geweest intern over de trillingstool?
Er is goed contact met het Ministerie en ze zijn zich een zoekslag in de rondte aan het werken, dus binnenkort hopelijk meer!
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Met het mooie weer op komst is er ook van het RC Juridischfront goed nieuws, want de broncode van de trillingstool is boven water! Op 2 december 2021 verzocht de vereniging Retecool Juridisch om alle informatie over de trillingstool, vorig jaar ging daar een tweede verzoek achteraan, maar we’ve got him!
Mr. Berend is op een welverdiende verkaansie gestuurd, want nadat de Staatssecretaris al liet vallen dat die trillingstool toch wel een beetje misbruikt is, zijn nu de laatste stukken boven water en dus HIER de broncode. Tijd voor een nieuw project als hij terug is.
Het Instituut Mijnbouwschade Groningen, in den beginne lastig uberhaupt te spreken te krijgen, heeft sinds het initiele verzoek in 2021 een positieve draai gemaakt en is het laatste jaar gewoon goed bezig met de openbaarheid. In het trillingstooldossier zijn inmiddels 2 besluiten (hier en stukken en daar en stukken), 1 beslissing op bezwaar (volgt nog) en recent werd na overleg de laatste punten afgevinkt waarmee het beroep dat op 26 maart 2024 had moeten dienen bij de Rechtbank Groningen ook ingetrokken kan worden (u kunt stoppen met spandoeken maken en liedjes instuderen).
Gelukkig gaat het met de politiek en het Groningendossier ook erg goed. Oh nee, toch niet.
Sommige Kamerleden die er wel zijn, blijken nog wat onwennig. Zo heeft NSC’er Harm Holman uit Roden geen inhoudelijke inbreng over de bevingsproblematiek. In de wandelgangen verklaart hij dat hij daar nog geen tijd voor had; hij was druk met andere onderwerpen
Dus je komt uit Groningen, je bent de woordvoerder op het dossier en je hebt er gewoon nog maar even niets aan gedaan. Lekker team Pieter!
Gelukkig is wel afgelopen vrijdag (wettelijk) definitief de gaskraan dichtgegaan, dus er is eindelijk dat beloofde Nije Begun. Binnenkort meer over RC Juridisch!
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Gelukkig was ik deze week weer op tijd om een battlebijdrage te leveren. Want tijd is meedogenloos. Time waits for no one, zongen de Stones, maar, van de andere kant, er is tijd genoeg, aldus Doe Maar. Nou ja, alles op z’n tijd zullen we maar denken.
Voor mijn bijdrage gaan we terug in de tijd, naar 1965, wanneer Lena Horne een Beatles-cover opneemt. And I love her wordt in die tijd nog netjes een him, en belangrijker nog is dat het tempo enorm wordt teruggeschroefd, naar een soort Bossa Nova cocktailnummer, met een lekkere piano oorwurm.
Fastforward in onze tijdmachine naar 2001 wanneer de Engelse musicus Will Holland deze cover als bepalende sample gebruikt voor zijn triphop kneiter Time Is The Enemy, een nummer op zijn debuutalbum The 5th Exotic. Will, hier onder de artiestennaam Quantic, was nog maar 21 toen dit album het licht zag.
Dat Jimi Hendrix-achtige geluid dat af en toe langs komt is een stukje van Get Ready van Rare Earth, eveneens uit de jaren ’60. Waarom Time de Enemy is voor Will, is lastig te herleiden uit een puur intrumentatle track, maar enige heimwee naar de sixties ligt voor de hand.
De video lijkt te zijn weggelopen uit een aflevering van Andere Tijden, maar heeft verder niks met Wil Holland of zijn alter ego Quantic van doen. Het zijn beelden uit San Francisco, 1906, enkele dagen voor de Grote Aardbeving. De camera is vastgezet op een tram, en beweegt simpelweg voorwaarts, eigenlijk net als de muziek.
In de comments onder de video schrijft iemand: “All of those people, those horses and even those cars are gone. They no longer exist but this video is our only peek into the past. When you’re young, you don’t care about time. When you’re older, time doesn’t care about you.”
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Wanneer het geen dinsdag is gebruikt u natuurlijk ook AI. Dus is het tijd voor een spelletje: PlayPixit! Doel is de voorbeeldafbeelding zo goed mogelijk na te maken met de juiste prompt.
Uw scorescreenshots voor de In Between DDD plempt u uiteraard in de comments.
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
Verzin een onderschrift bij de onderstaande foto en win! De prijs is de eeuwige roem op het internet, dat past nog beter dan een gratis t-shirt van Henk. Het onderschrift met de meeste + wint… doorgaans. May Reet be with you! Succes!
*Datum controleert*, nope, 1/4 ligt alweer een paar dagen achter ons. Tja, als je het niet van de smaak moet hebben is markutting je enige redding. Ook fijn zo’n telefoon om geen sporen en ander gesjoemmel na te laten.