Home Blog Pagina 3

Bedrijf OpenIA klaagt Florida aan: drinkwater schadelijk voor gebruikers

0

RNP – Rotterdam 2 juni 2026

Bedrijf OpenIA heeft de Amerikaanse staat Florida en gouverneur Ron DeSantis aangeklaagd. Het zogeheten drinkwater van de staat is volgens het bedrijf schadelijk voor gebruikers en specifiek kinderen, terwijl inwoners dagelijks worden blootgesteld aan stoffen waarvan zij de gevolgen niet kunnen overzien. OpenIA wil dat Florida zich aan de wet houdt, een ambitieus verzoek voor een staat die basale voorzieningen blijkbaar als suggestie beschouwt.

In de klacht stelt OpenIA dat Florida politieke winst, begrotingsrust en bevriende aannemers verkoos boven gebruikersveiligheid. De staat zou herhaaldelijke interne en externe waarschuwingen over de kwaliteit van het drinkwater hebben genegeerd, vooral wanneer leidingwater geen campagnethema mocht worden. Daardoor ontstond volgens OpenIA een product dat leed faciliteert, inclusief ziekte, cognitieve schade en maatschappelijke ontregeling, terwijl burgers gerustgesteld werden met formuleringen die vooral bewijzen dat ergens een rapport is opgesteld.
Daarnaast stelt OpenIA dat Florida kinderen blootstelt aan water zonder dat ouders hier wezenlijk toezicht op hebben. Het wordt thuis, op school, in restaurants en uit openbare fonteintjes aangeboden onder het vriendelijke etiket drinkbaar. Volgens de klacht worden minderjarigen daarmee onvrijwillig onderdeel van een grootschalige proefopstelling waarin hun lichamen achteraf mogen aantonen wat de overheid vooraf had moeten voorkomen.
Het drinkwater zou bovendien verslavend zijn, omdat gebruikers er biologisch gezien nogal moeilijk zonder kunnen. Volgens OpenIA maakt Florida misbruik van die afhankelijkheid. Een burger kan een app verwijderen, maar een kind uitleggen dat het voorlopig geen water moet drinken omdat de staat bezig is met bestuurlijke improvisatie, blijkt minder praktisch.
Door de misleidende beweringen van Florida en de onzorgvuldige verspreiding van zogenaamd drinkwater in huishoudens, scholen, ziekenhuizen en openbare gebouwen, zijn kwetsbare mensen ziek geworden, zijn ouders in onzekerheid achtergelaten, hebben professionals publieke vernedering ondergaan nadat zij officiële adviezen vertrouwden, hebben burgers hun vertrouwen in basale voorzieningen verloren en zijn minderjarigen afhankelijk gemaakt van een systeem dat zuiverheid veinst terwijl het hun gezondheid als meetinstrument gebruikt.
OpenIA wil dat Florida zich aan de eigen waterkwaliteitswetgeving houdt en stelt de politieke leiding persoonlijk verantwoordelijk. Florida zegt toonaangevende bescherming te bieden. Volgens OpenIA is dat precies het fundamentele probleem.

Verzin een Onderschrift 2 jun 2026

13

De winnaar van de vorige VEO is N=1.

sniper diaper

Nieuwe foto. Nieuwe gelegenheid om collectief betekenis te projecteren op iets dat dat overduidelijk niet verdient. Zet je onderschrift in de reacties. De meeste digitale schouderklopjes winnen. Bij een gelijke score trekt de oudste inzending aan het langste bureaucratische eind.

Boltzmann Brain

1

Scott Base tekent dingen, zwartwitte donkere dingen, in stripvorm.

Wat als ontsnappen geen optie meer is, zelfs niet tussen de sterren? In Bad Space Volume 2 duwt Scott Base zijn cultstrip nog dieper de kosmische afgrond in. De missies zijn zinloos, de systemen vallen uit elkaar en de grote belofte van sciencefiction is allang verrot in een hoekje gaan liggen.

Dit tweede deel is donkerder, giftiger en absurder dan het eerste. De grappen zijn droog, de stilte is ongemakkelijk en het universum haalt vooral onverschillig zijn schouders op. Geen heldhaftige ontdekkingsreizen, geen glorieuze toekomst, alleen falende technologie, kunstmatige intelligentie en mensen die doen alsof er nog een plan is. Voor lezers die houden van zwarte komedie, bijtend sociaal commentaar en sciencefiction zonder reddingsboei.

Verzin een Onderschrift 1 jun 2026

10

De winnaar van de vorige VEO is Seb.

‘Maar wat als we zo meteen met ons bovenlichaam onder water blijven en dat oranje ding boven water uitsteekt?’ , had Melissa nog gevraagd. Waarop Annelies de koddige woordgrap ‘boeien!’ niet had kunnen onderdrukken.

Deze afbeelding is exact waarom buitenaardse beschavingen nooit terugbellen. Plaats je onderschrift in de reacties. De populairste inzending stijgt boven het maaiveld uit. Bij gelijke stand geldt ouderdom blijkbaar ineens wel als kwaliteit.

Verzin een Onderschrift 31 mei 2026

7

De winnaar van de vorige VEO is Sick Theo.

Trekpaard Max was de grap “Trek eens aan m’n vinger” onderhand enorm beu

Hieronder een foto die eruitziet alsof alcohol, slechte ideeën en groepsapps samen een project zijn gestart. Geef er een onderschrift aan in de reacties. De inzending met de meeste digitale goedkeuring wint. Bij gelijke stand gaat de winst naar degene die het eerst op verzenden drukte tijdens een moment van tijdelijke geestelijke afwezigheid.

Verzin een Onderschrift 30 mei 2026

6

De winnaar van de vorige VEO is Toxteth O’Grady!

” Bianca was toe aan wat zelfreflectie “

Een gratis advertensie in de vakaturebank van de Telegraaf voor Toxteth O’Grady, want hij won de VEO van gistere. U won niet? Gewoon op nieuw probere. Plaats u grappige, cynise maar vooral heersende ondersrift hier onder bij de reakcies en dan is het afwachte tot u de meeste duimpjes krijgdt. Bij gelijke stand wint de oudse inzending. Vraagen over niet ontvange t-shirts ken u regtstreeks maile naar ons ardes op de Rijkswegstraatlaan nummer 14.

Verzin een Onderschrift 29 mei 2026

8

De winnaar van de vorige VEO is ThE_ED!

” EI gebruik in organisaties leidt tot steeds meer ontslagen “

14 dozen eieren bij de buurtsuper voor ThE_ED, want hij won de VEO van gisteren. U won niet? Gewoon opnieuw proberen. Plaats uw grappige, cynische, maar vooral heersende onderschrift hieronder in de reacties en dan is het maar wachten tot u de meeste duimpjes krijgt. Bij gelijke stand wint de oudste inzending. Vragen over niet ontvangen t-shirts kunt u rechtstreeks mailen naar ons adres op de Rijksstraatweglaan nummer 14.

Het Ministerie van Asiel en Migratie heeft besloten! (en gaat de dwangsom betalen)

4
(C) Travelphotos.nl CC BY-SA 4.0

Het begint bijna een beetje zoals “opa vertelt”, want RC Juridisch heeft in december 2024 een verzoek gedaan bij het ministerie van Asiel en Migratie. Sindsdien is RC Juridisch drie keer naar de rechtbank geweest (derde beroep niet-tijdig beslissen loopt nog) en de eerste twee keer kreeg het Ministerie een laatste termijn en anders een dwangsom.

Intussen is het ministerie opgeheven (er is wel een minister van Asiel en Migratie, maar die hokt met Justitie & Veiligheid) en nu, althans, twee week terug, IS ER BESLOTEN! FEEST, PLOP, NOOTJES, JOLIJT, want nu worden eindelijk de stukken over de dragende motivering van Minister Faber openbaar!

Haha, nee:

Maar wacht, what the actual OMGWTFBBQ is deze dan? Minister Faber was toch echt BIJNA KLAAR met die dragende motivering? En wat dan met de rechtbank en dat ze moesten beslissen?

Maar kom op, er moet toch wel ERGENS een kladje zijn van Marjolein waar iets op gekriebeld was? Oh wacht, dat was er wel. Ze hebben bij Asiel en Migratie de scoop vorige week aan RTL gegeven.

Oh lekker dit, hier staat dus het besluit op dat andere verzoek, hier de inventarislijst en hier de documenten.
32 fucking documenten, en daar is dan ruim 500 dagen over gedaan. Dat is meer dan veertien dagen per document, HOEVEEL??!1?

Sta je dan na 500+ dagen wachten, 3 x naar de rechtbank waarbij griffierecht en de kosten van de jurist voorgeschoten moeten worden en je krijgt een tweedehands besluit van een ander die (spoiler alert) de lading niet dekt. Het besluit over de vermeende dragende motivering kan niet gedragen worden door haar motivering, the fucking irony.

Iemand in de straat zou het een burgerhatende uitputtingsslag noemen, maar gelukkig hebben we rechten in Nederland, dus RC Juridisch gaat in bezwaar. Hoort u over 18 weken wel weer van ons, en waarschijnlijk gaat dat bezwaar dan ook linea recta naar de rechtbank omdat er niet tijdig besloten wordt, wedden?

Oh en over die dwangsom, die komt ooit/binnenkort/soon/very soon:

Verzin een Onderschrift 28 mei 2026

13

De winnaar van de vorige VEO is Karel Ankerman.

” Zoveel keus, maar nee, bedankt. “

Een gratis balkanker bij de plaatselijke bouwmarkt voor Karel Ankerman, want hij won de VEO van gisteren. U won niet? Gewoon opnieuw proberen. Plaats uw grappige, cynische, maar vooral heersende onderschrift hieronder in de reacties en dan is het maar wachten tot u de meeste duimpjes krijgt. Bij gelijke stand wint de oudste inzending. Vragen over niet ontvangen t-shirts kunt u rechtstreeks mailen naar ons adres op de Rijksstraatweglaan nummer 14.

Ik ziet ’t al

0
© Keek op de Week

Scheurdijk.

Neutronenkorrels nodig?

Verzin een Onderschrift 27 mei 2026

12

De winnaar van de vorige VEO is Reet (Stralend Is Zijn Ster).

” “Zouden ze daar aan de overkant wel neuken als konijnen?” Vroeg flapzor zich af. “

Veertien maal hoera voor Reet (SIZS), want hij won de VEO van gisteren. Jij won niet? Gewoon opnieuw proberen. Plaats dat snoeihard heersonde onderschrift in de reacties en dan is het maar wachten tot je tot winnens geplutst wordt. Bij gelijke stand wint de oudste inzending, omdat de tijd nu eenmaal alles beloont behalve fatsoen en goed parkeerwerk.

Verzin een Onderschrift 26 mei 2026

6

De winnaar van de vorige VEO is Draiz.

“Stop dat boek maar waar de zon wel/niet schijnt.”

Hieperdepiep hoera voor Draiz, want hij (zij/zullie) won de VEO van gisteren. Jij won niet? Gewoon opnieuw proberen. Plaats dat snoeihard heersonde onderschrift in de reacties en dan is het maar wachten tot je tot winnens geplutst wordt. Bij gelijke stand wint de oudste inzending, omdat de tijd nu eenmaal alles beloont behalve fatsoen en goed parkeerwerk.

Verzin een Onderschrift 25 mei 2026

11

De winnaar van de vorige VEO is Roel Zwaar.

Porsche neemt Fiat langzaam over via backdoor.

Nieuwe afbeelding uit het archief van collectieve impulscontroleproblemen. Plaats je onderschrift in de reacties. De massa verdeelt de duimpjes zoals Romeinen brood uitdeelden aan het gepeupel. Bij gelijke stand wint de oudste inzending, omdat de tijd nu eenmaal alles beloont behalve fatsoen en goed parkeerwerk.

Lallallaa liveblog bij de Formule 1 GP Canada 2026

183

De GP van Canada, the wall of champions, regen, ontploffende remmen, er gebeurt altijd wel wat.

De Rode Boelen kom er vooralsnog niet aan te pas. Het is hopen op weer een kapotte aandrijfas bij een Mercedes(blok)

Hoe dan ook, vermakelijk wordt het wel in de kantine van de Retebunker. Intussen loopt Fleppie een prima fles Small Blessings Cabernet Sauvignon 2019 leeg te schenken, lekker voor bij de mini-snacks. Pak een glas en help ons om de race van een passend ende schnedig commentaar te voorzien.