Als er iets is waar we blij van worden zijn het borstenbillen beats! Maar ook borsten en billen. Op het kanaal van Deepme kun je flink wat beats vinden. En deze week staat ze bij Ephimera Tulum.
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?
Democratie, realiteit of illusie? Is het echt of Hans Klokt het parlement maar wat bij elkaar?
Hm, lastig. Gelukkig is er Raisa Blommestijn als lichtend baken in deze donkere wereldnacht. Maar wacht, wat? Twee middagjes apenkool voor 500,- woke Euro’s? Tering jantje, wie daar betalend naartoe gaat verdient het ook om afgezet te worden en te lijden onder een dictator. Afgezet als in geld, niet qua ledemaat, sediment of functie, mogelijk ook, maar vooral geld.
Ook een populistische klassieker: een semi-retorische vraag die schijnbaar logisch is maar volledig feitenvrije bij elkaar is geraapt. En laat me raden, toevallig heeft zij dé oplossing voor dit niet bestaande probleem. Weet je wie ook oplossingen bood?
Maar goed, open blik. Dus wenden wij ons tot ons geweten: jullie dus!
Kelly Osbourne is de dochter van Rock legende Ozzy Osbourne. Dit even voor de lezertjes die zo’n 20 jaar geleden de moeder aller reality shows, The Osbournes, gemist hebben.
The Osbournes was in feite niks meer dan drie jaar lang een kijkje in het prettig gestoorde gezinsleven van het gezin Osbourne, en vooral in de V.S. was dit TV-concept totaal nieuw, en een doorslaand succes. Voor het keurige deel van de Amerikanen waarschijnlijk een welkome aanleiding om eens lekker schande te praten!
Dochter Kelly was een 17-jarige opstandige punk-goth-puber toen de serie startte, en op de vleugels van het TV succes kreeg ze de kans om een album te maken: Shut Up. Een niet onaardige collectie vrolijke punkrock/pop liedjes, beetje dertien in een dozijn muziek in mijn ogen, nogal conventioneel is de meer diplomatieke term. Vooral de erg voor de hand liggende Kutkoffer van Madonna’s Papa Don’t Preach getuigt van een grote mate van gemakzucht.
Dankzij alle TV-exposure verkocht het album niet slecht, maar toch beneden de verwachtingen van de platenmaatschappij, want een jaar na de lancering mocht Kelly alweer vertrekken. Ze maakte op een ander label nog een tweede album onder leiding van Linda Perry, waar de focus meer richting dance verschoof, en dat was het dan. Sindsdien beweegt Kelly zich in het circuit van de beroeps-bekende artiesten, met TV gastrolletjes, talentenshow jury’s, modeshows en liefdadigheid.
Een van de weinige nummers op het Shut Up album dat er echt positief uitspringt in mijn ogen, is onderstaande Come Dig Me Out, al klinkt het wel heel erg als Courtney Love’s band Hole. Beslist geen slechte bron om van te jatten, maar wat ik al zei, het blinkt allemaal niet uit in orginaliteit. In die tijd werd het nummer veelvuldig gedraaid op de vrijdagavond van Kink FM, in de Underground Garage uitzendingen van Little Steven, en is daardoor ergens in mijn MP3 collectie terechtgekomen. Door het stoppen van Kelly’s platencontract is het nummer nooit volgens planning op single verschenen, maar gelukkig hebben we de video nog!
De bewering dat Brabanders nietaltijdsporen is natuurlijk een open deur van jewelste intrappen. Ik zou daar als getuige-deskundige boeken over vol kunnen schrijven, maar ik wilde het vandaag vanwege mijn drukke agenda beperken tot het Heiligste der Heiligen in Houdoe-Country: het Brabantse Worstenbroodje.
Want wat Wijn is voor de Fransen, zijn Worstenbroodjes voor de Brabanders, en dan is het niet minder dan logisch dat er voor Worstenbroodjes een soort van Appelation Controlée is opgesteld. Gewoon iets lekkers bakken is niet genoeg, je worstenbroodje moet aan de richtlijnen voldoen, en die gaan over lengte, hoogte, gewicht etc. Eten is Meten!
Wie als een spreekwoordelijke baksteen zou zakken voor de Brabantse Appelation aanvraag is ongetwijfeld de Jumbo, meer in het bijzonder met de 4 koelverse afbak Vegan Worstenbroodjes die sinds kort in het assortiment zijn te vinden, 4 stuks voor 3.89 euro. Nou meen ik in alle bescheidenheid wel een en ander te weten over dit onderwerp *kuch* maar zelfs een blind paard kan zien dat dit product een niet meer te overbruggen bak strafpunten zal krijgen, alleen al op uiterlijke kenmerken. Nou ben ik de laatste die anderen de maat moet nemen op uiterlijke kenmerken, dus snel de oven aan en die krengen erin, het gaat tenslotte niet om ons uiterlijk, maar om hoe u en ik, wij met z’n allen dus, smaken. Nou ja, het innerlijke karakter in feite. U begrijpt wel wat ik bedoel. Ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken hoe jullie smaken.
Een Open Einde….
Maar we dwalen af. Sowieso leidt iets anders dan een dode dieren-vulling tot een bunkerharde diskwalificatie, maar daarnaast zien deze Vega-worstenbroodjes eruit alsof ze uit een treurige, roestige, oude Oostblok-fabriek komen. Waar collega-voedselproducenten nog wel eens de schijn van Ambachtelijkheid proberen te veinsen is hier wijselijk niet eens een poging gedaan. In essentie is het een vega-pil met een lap brooddeeg er omheen gevouwen, wat resulteert in open uiteindes. Ja, gruwelt u gerust even. Een Worstenbroodje met Een Open Einde: in Brabant krijg je voor minder al slaande ruzie.
Intussen zijn de Worstenbroodjes geheel volgens de verrekt handige handleiding op temperatuur gebracht, en ik weet niet of het nu komt omdat ik er gewoon niet veel van had verwacht, maar het valt eigenlijk niet eens tegen. Het brood is nogal hard, maar volgens een deel van de Brabantse Worstenbroodjes-Taliban schijnt dat te horen. Ik ben er geen fan van, laat ik dat met gevaar voor eigen leven voorop stellen. De vulling neigt wat betreft structuur wat teveel naar draadjesvlees, maar bevat een keurig dosis pittigheid, en het had allemaal wat kruidiger gemogen. Ik realiseer me dat ik erg negatief klink, maar het resultaat is wat mij betreft wel een voldoende. Niet uitstekend, maar ook niet slecht. Ik weet zo snel niks positiefs te melden, het is denk ik meer de gedachte dat het zoveel erger had gekund, maar het toch niet is.
Misschien is dit wat Rutte ooit bedoelde met de zesjes-cultuur in Nederland: zo krap mogelijk een voldoende scoren met zo min mogelijk effort. Jumbo is op dat punt met vlag en wimpel geslaagd.
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?
En daar zijn we weer, opgelijnd op de grid, in de CIS race van het seizoen waarbij iedereen weet hoe je de stad moet spellen maar iedereen de naam van het land overlaat aan de autocorrect. Azerbaijan dus.
De FP3 was laat gisteren en de Koalaficatie ook ietwat trager. Gelukkig is iedereen levend eruit gekomen (inclusief tot ieders verbazing Schumacher Lite) dus we gaan zometeen de boel rammend hard naar voren zien schieten (en Latifi is er ook).
Hieronder uw redactie en uzelve, gezellig keuvelend over hoe die smerige tyfus Stroll/Latifi/Zhou/Mazespin de boel weer helemaal kapotsloopt. Over drie kwartier gaan we blaffen, zowel in de comments als op het asfalt. Tot zo!
Met excuses voor de kop, want een vooraankondiging is net zo onmogelijk als proactief zijn. Wist u trouwens dat de alias bij dit stuk ooit een Azerbeidzjanneke heeft gedate?
Dat werd trouwens niks. Want ze zocht, wereldwerker die zij was, vooral een stabiele (uitvals)basis. Die had ze uiteraard gevonden maar het heeft ook charmes om de geslachtsparter-rechten wat vaker dan 3 korte perioden per jaar in daad om te kunnen zetten.
En zo komen we aan bij de 16 rijders die niet voor Ferrari of Red Bull rijden, ook zij zoeken een stabiele basis in de jacht op podiumplaatsen, of misschien zelfs winst?
Later vandaag wordt middels de training de startvolgorde bepaald voor de race van morgen. Die race gaan wij. bunkerbeukers en jullie reaguurgoden, morgen van commentaar voorzien, voor de leute.
NB: de kwalificatie is om 16u vandaag, de race morgen om 13u! Waarom? geen idee, maar klagen heeft geen zin, het is in Azerbeidzjan tenslotte geen democratie.
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?
Barcelona, iedereen is er wel eens keer geweest, maar dit heeft nog niemand gezien.
We hebben het over het 360 graden-panorama zoals bij elkaar geplakt door Jeffrey Martin. Daarvoor nam hij op één dag, geautomatiseerd, 6000 foto’s. KKtje gaaf! Dus klik dit foel skrien en gluren maar. Nee helaas, de blote buurvrouw of wilde (buiten)seks hebben wij nog niet kunnen vinden.
Verzin Een Onderschrift, VEO; wij plaatsen een foto en jij mag die duiden. Ook proberen? Doe dan! Schouw de foto aan, bedenk een passend onderschrift en doe die in de reacties rosson. Het onderschrift met de meeste plus komt in aanmerking om door Mr. Berend als winn-aars te worden aangewezen. Bam! Beter slecht bedacht dan goed verzonnen. Ja toch?