Harro!

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.
Harro!

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.
Nu is het vaak zo dat de overheid niet het beste voor heeft met de burgers, hoi Groningen, hoi Toeslagenouders, [running list copy pasten] maar in heel veel gevallen is er ook sprake van grove incompetentie (hoi Hugo) in plaats van bewust verneuken. Hoewel er nog steeds veel te weinig aandacht is voor longcovid, is de pandemie an sich niet heel erg meer op de voorgrond en dat betekent dat de dansleraren onder het wappievolk ook weer een nieuw businessmodel moeten verzinnen. En daar gaat deze docuaflevering van Argos Medialogica over, Waarheidsstrijders of complotdenkers.
Met natuurlijk de gebruikelijke verdachten zoals Micha Kat en Blckbx die aardig vaak weerlegbare complotten pushen en hoe partijen als de AIVD daar mee om moeten gaan, want beetje schreeuwen op een plein moet voor iedereen mogelijk zijn, hoe stupide je verhaal ook is, zodra je een bedreiging vormt voor anderen ga je een grens over. Benieuwd wat volgende afleveringen gaat opleveren.
De presentatie van het nieuwe boek van Thierry zou aanstonds beginnen

Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.
De AI-opdracht voor vandaag luidt: ‘Maak een voorstelling van een reaguurder die zich opoffert voor Vretecool en een speciaal nieuw gerecht probeert.’.
Winnaar is diegene die volgende week bij zijn, hen of haar inzending onder dit topic zoveel mogelijk plusjes heeft verzameld. Je mag meerdere afbeeldingen insturen.
Welke tool je gebruikt staat in principe vrij, Stable Diffusion, MidJourney, Adobe Firefly… De enige regel is voorlopig dat je alleen AI – met eventueel een bronfoto – mag gebruiken: dus niet nog snel even je naam er in Painten.
(Uploaden doe je in een reactie via het plaatjessymbool uiterst rechts. De ‘enige beperking is dat je niet een plaatje kan uploaden zonder tekst er bij, maar een punt “.”volstaat dan prima’.)
Met ondergetekende wederom buiten mededinging is de winnaar van de Retro Digitale Doe Dinsdag uiteindelijk de speelgoedcollectie van Tox geworden.
Voor de komende opdracht kijken we naar een opdracht rond een basisthema; een crossover met onze Vretecool rubriek.
De opdracht voor de komende DDD: Maak een voorstelling van een reaguurder die zich opoffert voor Vretecool en een speciaal nieuw gerecht probeert.
Nog even alles van de wedstrijd op een rijtje:
De regels zijn voorlopig nog simpel: gebruik alleen AI – met eventueel een bronfoto – dus niet nog snel even je naam er in Painten. Welke tool je gebruikt staat vrij, Stable Diffusion, MidJourney, Adobe Firefly… kijk zelf maar.
Probeer thuis gerust 100 verschillende prompts uit, maar let op: de afbeeldingen die je dinsdag onder het topic zet gelden als inzending. De winnaar krijgt uiteraard weer eeuwige roem en geen shirt.
Het enige risico is dat je hebt is dat je een muurtje knuffelt en iedereen je harder voorbijloopt dan Haile Gebrselassie de eindstreep, want 14 x inhalen is op het circuit van Monaco lastiger dan een systeembeheerder dichtbij z’n pensioen toch nog ééns per decennium laten neuken.
De kaarten zijn geschud, de startopstelling ziet er als volgt uit:
Om 15:00 is het wheels up, dus tot die tijd de bamischijven voorrullen en vast het plop uit de vet trekken.
Maar zelfs dan is het voor ons brein nauwelijks te bevatten hoe minuscuul en onbetekenend de tijdsduur van aanwezigheid van de mensheid op aarde is, als je het afzet tegen de tijd dat het universum bestaat.
De mensheid bestaat grofgezegd 1 miljoen jaar en het universum ongeveer 14 (HOEVEEL?!) miljard jaar. Twee Amerikanen, te weten filmmakers Alex Gorosh en Wylie Overstreet hebben in de korte film To Scale: Time geprobeerd om visueel te maken hoe verwaarloosbaar die 1 miljoen jaar is ten opzichte van die 14 miljard. En daar zijn ze prima in geslaagd. Ze zijn er aardig druk mee geweest en het heeft wel wat moeite gekost. Met het hele project zijn ze liefst 4 jaar bezig geweest. Hoewel dat natuurlijk universeel gezien, helemaal niks is, was het voor hen aardig wat werk.
En het resultaat mag er zijn! Hieronder de korte film en ook the making of. Meer ‘To Scale’ van dezelfde makers vindt u op hun website en hun YouTubekanaal. En voor de liefhebbers hier nog een fijne pdf met een mooie tijdlijn waarop u precies kunt zien hoe nietig u bent.
Link: https://timstore.treasureislandmedia.com/butt-baby-13-large/
Niet heel verwonderlijk dat het The very first of his kind is, is het wel? Maar u mag het internet voor vandaag weer uitzetten hoor.
Op verzoek van de fotograaf wilde dit doorsnee Amerikaanse gezin wel even alle schoolspullen van hun twee kinderen uitstallen op de veranda
Ook heersen? Bedenk dan een onderschrift bij de onderstaande foto en scoor zoveel mogelijk OLOs. Vergeet de drank en laat nu eens de fantasie de vrije loop, want beter slecht verloren dan goed gewonnen.