More

    RECENTE POSTS

    Sybrand Buma (CDA) HAAT burgers: “Sleepwet referendum negeren we toch”

    Een verfrissend geluid bij het CDA dit weekend. Sybrand Buma laat in een artikel in de Volkskrant weten dat de mening van het volk ze geen hol interesseert bij het CDA, noch bij de rest van de regeringspartijen. Nu wisten we dat de VVD mensen alleen al voor de lol in de bek pist, maar het CDA is vrijwel nooit zo open in hun minachting naar de burger.

    In het regeerakkoord is afgesproken dat het raadgevend referendum kaltgestellt gaat worden, omdat de eerste ervaring ermee niet onverdeeld positief was. Wat natuurlijk op zichzelf al vreemd is, want normaal wacht men rustig op de geplande evaluatie van een wet, zet er wat VVD vrindjes op om in een werkgroep/commissie/evaluatie een goedbetaald rapport af te leveren met de gewenste inhoud zodat het dossier rond is en met onderbouwing de trekker overgehaald kan worden.

    Maar niet bij het CDA, de wet raadgevend referendum is vervelend want die onmogelijk geachte horde van 300.000 handtekeningen blijkt verdikke gewoon te laag te liggen, want er worden plannetjes getorpedeerd. En de burger blijkt dus opeens actief mee te mogen praten. Daar is de democratie niet voor bedoeld! Dus komt Buma met de dieptebom dat de regering en in ieder geval het CDA de uitslag van het aanstaande referendum per definitie gaat negeren. NEE GODVERGETEN FOSSIEL, ZO WERKT HET NIET! DAT JE DE BURGER SOWIESO NIET SERIEUS NEEMT IS EEN GEGEVEN WAT VOOR JE ACHTERBAN KLAARBLIJKELIJK VOLSTREKT NORMAAL IS, DAAR HEEFT DE REST NIETS MEE TE SCHAFTEN. ZOLANG DE WET RAADGEVEND REFERENDUM ACTIEF IS ZUL JE GEWOON INHOUDELIJK ER OPNIEUW NAAR MOETEN KIJKEN! HOE HAAL JE HET IN JE LELIJKE DICHTGETIKTE HOOFD OM VOLMONDIG TE VERKLAREN DAT JE WETTEN ALLEEN RELEVANT VINDT WANNEER JIJ DIE WETTEN TOF VINDT. WANT DAN KUNNEN WE VAST OOK EEN CLUBJE MENSEN VINDEN DIE WETSARTIKELEN OVER VERBOD OP GODSLASTERING OF RELIGIEUS ONDERWIJS NIET RELEVANT VINDEN! MAAR OOK DAN IS DE WET RELEVANT ZOLANG DIE ACTIEF IS ONGEACHT HOE STOMPZINNIG DIE MENSEN JOUW FAVO WETJES VINDEN! GA! VAN! MIJN! PLANEET! MONGOOL!

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    16 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    16 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Wnouwens
    Wnouwens
    Gast
    28/10/2017 - 10:03 10:03

    Mag ik oproepen om dan maar als protest bij de gecombineerde gemeenteraad verkiezing/sleepwet referendum de gemeenteraad stemming ongeldig te maken? Is een vraag hoor, nadrukkelijk geen oproep om dat te doen!!!!!!!!!!! (Vandaar nog even de uitroeptekens)

    bla
    bla
    Antwoord aan  Flepz0r
    28/10/2017 - 12:13 12:13

    we zijn het niet eens met de democratisch gekozen overheid en de eerste mogelijkheid om daar gehoor aan te geven, door geen cda te stemmen bijvoorbeeld, wil je getorpedeerd zien zodat die verdeling niet veranderd en dat is een goed plan? ikkenisnappmeer

    Weirdoinventor
    Lid
    28/10/2017 - 11:39 11:39

    Wat, niet eens een inleg-A4’tje met daarop dat de sleepwet echt niet bedoeld is als een aanzet naar ongelimiteerd slepen? Ze worden steeds onbeschofter die politici.

    Jullie weten dus wat je te doen staat tegen die tijd he? Schrijf massaal D66 kamerleden aan over de wet. Mag zeker ook over Twitter. Ze voelen zich nu al wat ongemakkelijk bij dat geBuma:
    https://fd.nl/economie-politiek/1224727/cda-en-d66-oneens-over-betekenis-referendum-sleepwet

    Dan zijn we er echter helaas nog niet, want daarmee heb je enkel de eenheid van de coalitie ondermijnd, die toch al broos was op dit punt omdat D66 eerder al tegen was. Maar PvdA, 50+, SGP en PVV waren voor de wet:
    https://tweakers.net/nieuws/127031/aftapwet-is-een-feit-na-stemming-in-eerste-kamer.html

    Die hebben bij elkaar makkelijk meer zetels dan D66, dus gaan op zijn minst CU en PvdA ook overgehaald moeten worden om een kans te maken. Dat wordt schrijven dus. Dat plus een gewonnen referendum, liefst met een opkomst boven de 50%, maar dat is wel veel gevraagd, en dan kan het nog.

    Ik begin alvast met plan B, een pornofolder opbouwen die zo smerig is dat de AIVD niet op mijn computer durft te komen.

    Bismarck
    Antwoord aan  Weirdoinventor
    29/10/2017 - 01:12 01:12

    “Ik begin alvast met plan B, een pornofolder opbouwen die zo smerig is dat de AIVD niet op mijn computer durft te komen.”
    Jij “begint” daarmee, uhuh.

    Weirdoinventor
    Antwoord aan  Bismarck
    29/10/2017 - 10:25 10:25

    Ja, ik ken die jongens, een beetje soft-core dwerg op geit schrikt ze echt nog niet af hoor.

    Roel Zwaar
    Lid
    28/10/2017 - 15:15 15:15

    Waarom leggen we dan niet bij de eerstkomende gelegenheid het CDA volledig naast ons neer? Buma gelooft niet in het raadgevend referendum uit angst voor nog meer Jan Roos misschien (en derhalve misschien terecht), maar het referendum is een democratisch instrument. Dat de geest uit de fles is nu er twee referenda zijn gehouden die de politiek schouderophalend naast zich neerlegt maar door de stemmers wel voor zinvol wordt gezien is bij Buma niet geland.
    En overigens kan door stemgedrag altijd nog een partij de grootste worden die het referendum weer op de agenda zet, net als het afschaffen van de sleepwet.

    MadDieu, drukt zijn snor
    28/10/2017 - 22:42 22:42

    De heer Buma kent zijn plek niet.

    De heer Buma maakt geen deel uit van het kabinet. Als kamerlid/fractievoorzitter is zijn rol het controleren van het kabinet.

    De voor de wet verantwoordelijke bewindvoerder is afgelopen week vervangen. Ongeacht de uitslag van het referendum moet de nieuwe bewindsverantwoordelijke zijn mening over de referendumuitslag geven en daarna handelen.
    De bewindvoerder hoeft niet te reageren als het referendum door de kiezer akkoord bevonden wordt.

    Minstens zo interessant waarom loopt de heer Buma zo ver voor de muziek uit?
    Bij gemeenteraadsverkiezingen is de opkomst van oude, traditionele kiezers veruit het grootst. De mensen, die duidelijk niet geïnteresseerd zijn in referenda.
    Het referendum trekt een ander soort kiezers.
    De heer Buma wil dat de vertrouwde kiezer blijft komen (zonder angst voor die vernieuwing) en dat de typische CDA-mijdende referendumaanhanger weg blijft (want het is toch lood-om-oud-ijzer).

    De heer Sybrand Buma brengt nu wel het spel op de wagen. De gemeentelijke politiek wordt weer eens overspoeld door de politiek van de landelijke partijen ten opzichte van het raadgevend referendum en de mening over de sleepwet.

    A propos: de bewaartermijn voor de sleepwet van ongeziene data is drie jaar.
    In 1938 werden bewonersgegevens (per adres) vervangen door gezinsgegevens in de gemeentelijke administraties. Met enkele nieuwe persoonlijke gegevens zoals religie.
    Drie jaar en het centraal gezag maakte er gretig misbruik gebruik van.
    Alles wat je zegt en doet, mag door de staat tegen je gebruikt worden.

    Roel Zwaar
    Antwoord aan  Bismarck
    29/10/2017 - 13:23 13:23

    Het verschil is waarschijnlijk regeringsdeelname. Je weet toch dat beloftes ineens als een mooie rups in een lelijke vlinder veranderen na verkiezingsoverwinningen.

    MadDieu, drukt zijn snor
    Antwoord aan  Bismarck
    29/10/2017 - 20:51 20:51

    De gemeentelijke verkiezingen en het referendum worden op dezelfde tijd en plek gehouden.
    De opkomst bij gemeentelijke verkiezingen is nogal laag en de uitkomst is nogal constant. En dat is gunstig voor VVD, CDA en klein griezelig gristelijk.
    Gemeentelijke verkiezingen zijn politiek op micro niveau. Referenda over wetsbesluiten overstijgen het politieke macro niveau van wetgeving (al zijn ze slechts raadgevend).

    De vier regerende partijen zijn bang dat de op zichzelf focussende traditionele gemeentelijke kiezer door het overstijgende belang van het referendum weg blijft bij de verkiezingen. Daarnaast vrezen zij een grote opkomst alternatieve stemmers, die komen voor een Nee-stem bij het referendum. Als die stemmer tevens kiest om zijn standpunt kracht bij te zetten, dan is dat nadelig voor de lokale partijen en voor de traditionele partijen die voor de sleepwet zijn en/of tegen een raadgeving referendum. (De samenstelling van de gemeente raden zal weer drastisch wijzigen.)

    De heer Sybrand van Haersma Buma is als niet-kabinetslid en lijsttrekker/fractieleider, de aangewezen vrijwilliger om die boodschap te verkondigen namens de regeringspartijen.

    Incator
    Incator
    Gast
    29/10/2017 - 14:31 14:31

    Buma licht nog even toe: “we hebben onderling vast afgesproken dat het referendum wordt afgeschaft. Dus daar kunnen we net zo goed nu al mee beginnen. En trouwens, het sleepnet is vetgaafcool en ik wil het heel graag want ik heb [i]echt[/i] een hekel aan democratie en vrijheid en de rechtstaat. Daarin kunnen Zijlstra en ik het ook heel goed vinden.”

    Buma is een lul. Wees niet als Buma.

    (En wellicht een mooie reden om als Retecool https aan te zetten)

    Bobalo
    Bobalo
    Lid
    30/10/2017 - 11:08 11:08

    Volgens mij kan ik via mijn router ook een hele mooie VPN connectie opzetten, dan moesten we dan maar gaan doen.
    Oh en uiteraard ga ik stemmen en ga ik mijn uiterste best doen om iedereen in mijn omgeving ook te laten stemmen. Een mooie 80+% nee bij een opkomst in diezelfde orde zou echt geweldig zijn. Als er dan ook nog in de gemeenteraden een desastreus verlies voor zowel het CDA, als D66 optreed, dan is dat mooi meegenomen.

    Puist
    Puist
    Gast
    30/10/2017 - 19:33 19:33

    Lees eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven! Man man man wat een beschamend stuk proza!

    JANC
    JANC
    Gast
    Antwoord aan  Puist
    31/10/2017 - 10:12 10:12

    Vooral niet op de inhoud ingaan!

    De dikke van Dale
    De dikke van Dale
    Gast
    Antwoord aan  Puist
    31/10/2017 - 11:01 11:01

    Als je op de vorm gaat schieten, dan is het wel treurig dat je allereerste woordje al fout is zodat die eerste zin helemaal nergens op slaat.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN