Gretig stortte u zich op Osaka en ging vorige week massaal aan de slag met het Nederlandse Paviljoen voor Expo 2025 in Japan.
De servers zijn inmiddels afgekoeld, dus kijken we allereerst naar de uitslag. Met ondergetekende wederom buiten mededinging is de winnaar van de Japanse Digitale Doe Dinsdag uiteindelijk Meneer van Dale geworden.
Voor de komende opdracht hoeven we niet verder te kijken dan het dagelijks leven. Denkt u ook wel eens “Wat is dit? Hoe is die daar tercht gekomen? Wat doet dat daar nou?”. Daar gaan we wat mee doen!
De opdracht voor de komende DDD: Maak iets waarvan we denken “hoe komt dat daar nou?”.
Dus: hoe ziet Peter Kwint er bij de VVD-borrel uit? Wat is de spreekwoordelijke ananas op de pizza of de de BBB-stemmer met kipstuckjes op de grill?
Nog even alles van de wedstrijd op een rijtje:
De regels zijn voorlopig nog simpel: gebruik alleen AI – met eventueel een bronfoto – dus niet nog snel even je naam er in Painten. Welke tool je gebruikt staat vrij, Stable Diffusion, MidJourney, Adobe Firefly… kijk zelf maar.
Probeer thuis gerust 100 verschillende prompts uit, maar let op: de afbeeldingen die je dinsdag onder het topic zet gelden als inzending. De winnaar krijgt uiteraard weer eeuwige roem en geen shirt.