Ja hoor Fleur, doe maar stoer.
Nieuwe PVV-fophef! Vandaag was Fleur Agema aan de beurt om met een relletje de aandacht af te leiden van het feit dat de PVV 12 maanden na de verkiezingen qua beleid en plannen nog geen deuk in een pakje boter heeft kunnen schoppen.
De rel van vandaag was de uitspraak van Fleur richting Eerste Kamer dat “ze nog wel eens wilde zien wie er zo stoer was om het tegen te houden”. Helaas ging dat niet over de sluiting van het Zuyderlandziekenhuis in Heerlen, maar om de Pepernoodwet van collega-minister Marjolein Faber. U weet wel, de crisis die alleen in Fabers onderbuik te voelen is, die bestreden moet worden met een wet waar domweg geen meerderheid voor te vinden. En dus leek Fleur het een geschikt moment om het eens met dreigende woorden te proberen. In landen als Rusland of Noord-Korea werkt dat meestal prima, dus waarom niet in Den Haag? Helaas voor Fleur maakte het allemaal weinig indruk, het lijkt zelfs een beetje averechts te werken.

Nou is de spelregel dat één lid van de Ministerploeg iets zegt, dat dat per definitie als kabinetsstandpunt mag worden gezien. Het Kabinet spreekt als één, zo heet dat. En dus mocht kleuterjuf Dick Schoof voor de zoveelste keer weer op een dribbeltje door zijn kleuterklas om dit keer Fleurtje een verbale oorvijg te geven, en haar te sommeren haar woorden terug te nemen.
Wat de vraagt opwerpt of het echt domheid is of dat het gecalculeerd is voor de ophef? In het geval van Fleur lijkt de weegschaal door te slaan naar het eerste, maar graag horen we uw mening via onderstaande Retepoll!
































