More

    RECENTE POSTS

    Brekend: Aanslag Bij Charlie Hebdo In Parijs – 12 Doden

    (Deze post wordt continu aangevuld, gewoon F5 blijven rammen)
    Update: Het tuig is opgepakt. De Franse politie heeft drie mannen van 34, 32 en 18 jaar oud opgepakt. Het zou gaan om teruggekeerde Syriëgangers.

    Op de redactie van Charlie Hebdo, het hardst heersende satirische weekblad TER WERELD is zojuist een aanslag gepleegd (hier een vertaling via google translate) door gemaskerde mannen met Kalasjnikovs. Voor zo ver bekend zijn daarbij TIEN DODEN gevallen (zeven doden zijn bevestigd, Le Figaro houdt het op vijf) Inmiddels zijn er 11 doden bevestigd 12 doden bevestigd en zijn er tien gewonden. In 2006 was Charlie Hebdo één van de tijdschriften die de beruchte mohammedcartoons gewoon publiceerde (net als retecool overigens). En later hebben ze een nummer gepubliceerd met Mohammed als gastredacteur. Dat heeft geresulteerd in een aanslag met een molotov-cocktail. Meer volgt!

    Update: Video van Le Figaro

    Update: Een uur voor de schietpartij publiceerde het weekblad nog een cartoon van IS-leider of Abu Bakr al-Baghdadi.

    Update: Kijk eens niet iedereen is misselijk vanwege de aanslag…

    Update: Livestream van France24:

    Update: Extra Journaal om 13.00 uur nu bij de NOS.

    Update: Daders zouden gezegd hebben dat de aanslag te maken heeft met de spotprenten van Mohammed en kenden een aantal medewerkers van Charlie Hebdo bij naam.

    Update: Frankrijk heeft het dreigingsniveau voor aanslagen bijgesteld naar het hoogste niveau.

    Update: Reactie van David Camaeron

    Update: Yve Cresson woont schuin boven Charlie Hebdo en plaatst foto’s op zijn twitterfeed.

    Update: De Volkskrant had twee jaar geleden een interview met de hoofdredacteur van Charlie Hebdo, Stéphane Charbonnier. Stéphane is ook omgekomen bij de aanslag.

    Update: Daders zijn gevlucht (Hoe dan… in Parijs, echt!) en hebben een gijzelaar bij zich.

    Update: WTF. Hier meer haat via de twitters

    Update: Daders schieten agent neer (dood?). Waarschuwing: Zeer heftige beelden! Video is inmiddels van youtube verwijderd, maar staat nog wel op liveleak.

    Carin van Groenlinks is duidelijk de weg kwijt
    https://twitter.com/actiecarin/status/552802706801573888

    En, maar dat wisten we natuurlijk al een tijdje, Quinsy Gario heeft de weg zelfs nog nooit gevonden:

    Update: Snel en scherp van de Speld

    Mooi statement van de VRT nieuwsredactie
    jesuischarlievrt

    Waar woorden journalisten doorgaans vermoord? Hier

    Update: Inmiddels is het op de Place de la République al behoorlijk druk aan het worden door de spontane “Je Suis Charlie” protestactie.

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    82 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    82 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 12:23 12:23

    Dus straks ook Kalashnikovs bij de Rijksstraatlaanweg?

    Toxteth O'Grady
    Beheerder
    07/01/2015 - 12:29 12:29

    ;-(

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 12:41 12:41

    Misselijkmakend idd, een Twin Towers-light gevoel.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 12:49 12:49

    Nou zijn de poppen aan het dansen en de rapen gaar op de boot die aan is!

    Hangmat
    Lid
    07/01/2015 - 12:51 12:51

    De Heilige Koran leert dat het vermoorden van iemand zonder rechtvaardige reden is als het vermoorden van de hele wereld. Toch zijn er mensen die denken dat Islam een extremistische godsdienst is; dat is dus een misverstand van hun zijde. Er waren hier in casu namelijk sprake van een gerechtvaardigde redenen dus was het vermoorden rechtvaardig. Islam is dan ook een vreedzame godsdienst en zeker niet extremistisch!

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 13:00 13:00

    Die doorzeefde voorruit is breaking op tien grote nieuwszenders tegelijk.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 13:19 13:19

    Die beelden van de agent die op de stoep nog even door zijn hoofd wordt geschoten….dit gaat bij iedereen inslaan als een bom en nog een heel lange staart krijgen

    E.R. Deoz
    07/01/2015 - 13:25 13:25

    Weet je wie ook lid was van een ruige motorclub met een imagoprobleem?

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 13:31 13:31

    Met alle gebrek aan respect, hoor, maar waar ik tot voor kort nog enig begrip had voor het niet massaal afstand nemen door moslims van dit soort daden, begint nu voor mij ook de maat vol te raken.
    De ‘goedwillende’ moslims moeten nu maar eens kleur bekennen en dat die oemma voor hen louter een ideaalbeeld is waar in ieder geval de héle moslimgemeenschap niet voor kwalificeert.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 13:32 13:32

    En iets meer dan ‘Not in my name’ gaarne.

    Pieter Baan
    Pieter Baan
    07/01/2015 - 13:41 13:41

    Dat beeld van die agent die met zijn handen in de lucht op de grond ligt is wel weer een dieptepunt. Bah.

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 13:43 13:43

    Ik ga me ook niet distantiëren van moorden die ‘onze’ politiek-economische bondgenoten in de naam van anti-terrorisme uitvoeren, dus dat ga ik ook niet vragen van andere mensen. Daarnaast is de waarschijnlijkheid wel groot, maar moet volgens mij nog even vastgesteld worden wie de daders zijn en wat hun motieven zijn.

    Frodooh
    Lid
    07/01/2015 - 13:43 13:43

    Dit gaat in Parijs geen Imam meer recht lullen denk ik. En ik vrees dat er straks ook onschuldige Moslims de pineut zijn. En verder wat Blokhut lult. Moslims kunnen steeds wel roepen dit niets met hun geloof te maken heeft, maar ondertussen gebruiken dit soort gasten wel hun merknaam bij het plegen van aanslagen. En echt veel actie om deze mensen buiten hun geloof te sluiten zie ik niet.

    sollar
    sollar
    07/01/2015 - 13:44 13:44

    Teering jongens.. ik weet het ff niet meer.
    Wat is hier nou een zinnig antwoord op?

    Meer vrijheid of meer veiligheidsdiensten?

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 13:57 13:57

    Commentaren onder die YT video: “goed werk : )” en “god is groot” in het arabierisch, maar die zijn al gewieberd.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 14:00 14:00

    De NOS begeleidde de beelden van het dak met de observatie dat de daders “allah akbar” riepen en dus de mogelijkheid bestaat dat het hier om een terroristische aanslag gaat.

    Tha KinGuiN- arrogante Roodstaddombo
    07/01/2015 - 14:10 14:10

    Rekening al klaar, Reet??? Die absolute totaal-idioten linken nu naar jouw YT-kanaal… https://twitter.com/1sraya1/status/552806640685027328

    Møhammed Said al Sahaf
    07/01/2015 - 14:22 14:22

    Wat mij betreft kunnen we wel een keer ophouden met het gelul dat dit niks met de islam te maken heeft en dat ook deze mannen gewoon een beetje verward waren. Als niemand die religieuze waanideeën in de hoofden van die gasten had gepropt was dit niet gebeurd.
    Ja maar, niet mijn islam.. Ja. Ook jouw islam. De koran is net als de bijbel een behoorlijk vaag boek waaruit iedereen kan destilleren wat hij of zij wil, ook deze shit. Kijk ook maar eens naar alle goedkeurende reacties op het web.
    Religie is net als vuurwerk, de meeste mensen kunnen er verstandig mee omgaan maar een aantal debielen niet en die maken slachtoffers. Gewoon kappen met die shit.
    Enfin, de beelden van die arme om genade smekende agent krijg ik voorlopig niet meer van mijn netvlies af.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 14:27 14:27

    Vier cartoonisten en editor-in-chief dood, tijdens de redactievergadering. Ze wisten wel wie ze moesten hebben, inside information?

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    07/01/2015 - 14:47 14:47

    Dit kan overal gebeuren; ook in NL. Al heb je honderd co-coördinatoren terrorismebestrijding, helemaal voorkomen kun je het niet.
    Het is te simpel om te zeggen dat je dit oplost door de voedingsbodem weg te nemen en je niet meer te bemoeien met de binnenlandse politiek van Islamistische landen. Dit is een machtsstrijd aangewakkerd door haatimams en uitgevoerd door schorem dat alleen nog maar met harde hand uitgeroeid kan worden.
    De wereld gaat nog eens ten onder aan religie.
    Verder is het koren op de molen van Geert. Beng, weer 10 zetels vooruit in de peiling.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 14:51 14:51

    Ik denk dat Geert jaloers is op de hoeveelheid die Marine le Pen erbij gaat krijgen, Ploppo.

    Puh!
    Redacteur
    07/01/2015 - 14:52 14:52

    moslims zijn ook best wel een beetje geschrokken toch:

    FRANSE MOSLIMRAAD ‘ONTHUTST’
    De voorzitter van de Frans moslimraad en rector van de grote moskee in Parijs, Dalil Boubakeur, heeft in scherpe bewoordingen de aanslag veroordeeld, meldt persbureau ANP. “De gemeenschap is onthutst. We zijn geschokt door de brutaliteit en wreedheid. We veroordelen absoluut deze daden en wij verwachten dat de autoriteiten de juiste maatregelen nemen.”
    Boubakeur ziet het als een aanval op de democratie en ziet donkere wolken samenpakken. Hij repte van een “ongekende oorlogsverklaring”. De tijden zijn veranderd en “we gaan door deze confrontatie een nieuwe periode in”.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 15:04 15:04

    *is met de dag blijer dat er geen kleine BIokhuthypotheek op deze wereld rondhuppelt*

    En toen riep een deel van retecool in koor:

    Møhammed Said al Sahaf
    07/01/2015 - 15:19 15:19

    @ Puh!
    Tuurlijk zijn moslims geschrokken, die weten heus wel wat de agenda van deze terroristen is en wat ze kunnen verwachten. Haat.
    De terroristen willen angst voor moslims kweken om de bevolking nog verder uit elkaar te drijven zodat moslims aangevallen gaan worden, zich nog minder thuis gaan voelen en ook radicaliseren.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 15:24 15:24

    Ze hebben nog een flink stukje gereden

    https://goo.gl/maps/tpu4J

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 15:26 15:26

    Yep. En al die ‘boe moslims/islam’-roepers maken het mogelijk. Door precies te doen wat de extremisten willen.

    Møhammed Said al Sahaf
    07/01/2015 - 15:34 15:34

    /ot
    Zijn Blokhut’s minnaars nog niet wakker?
    ot\

    Illuminatus Magnus
    07/01/2015 - 15:43 15:43

    > En al die ‘boe moslims/islam’-roepers maken het mogelijk. Door precies te doen wat de extremisten willen.

    Dat gaat wel heel hard door de bocht, vind je niet? Je weet niet wie het zijn geweest, noch wat ze willen, noch hoe de radicalisering van de moslims ervan afhangt. Ja, dit is een kletsforum zonder enige betekenis, maar toch.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    07/01/2015 - 15:45 15:45

    Deze aanslag is vergelijkbaar met die op Theo van Gogh, alleen een stuk professioneler uitgevoerd. Dat maakt het des te griezeliger. Tegen een haatbaard met een mes kun je je nog met een lijfwacht beschermen. Tegen een getrainde groep met Kalasjnikovs en kogelwerende vesten valt niets te beginnen. Ook Geert is dan niet meer veilig; die zal hem wel behoorlijk knijpen…

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 15:46 15:46

    @Mo: zo te zien niet, stelletje luiwammesen!

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 15:54 15:54

    Wett je, ik heb afgelopen vakkundig rond die onthoofdingsvideo’s gesurft omdat mijn verbeelding, jammer genoeg, bij de tijd genoeg om die beelden ook virtueel op mijn netvlies te krijgen.
    Dat filmpje van die agent met zijn handen omhoog doet mijn tolerantiedeur voor een groot deel potdicht!

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 15:55 15:55

    Ik word er gewoon zó emotioneel van dat ik extra raar ga typen.

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 16:20 16:20

    “Dat gaat wel heel hard door de bocht, vind je niet?”
    Wie gaat er nou hard door de bocht? Ik concludeer alleen maar dat het internet nu vol staat van anti-islam mededelingen en mensen hier ook al zeggen dat Moslims zich hiervan moeten distantiëren, en dat dat precies de situatie oplevert die Mo schetst.

    Blijkbaar is het echter alleen maar ok om zo hard mogelijk op het anti-terrorisme of anti-moslim orgel te gaan. Of meteen om oorlog te roepen. Of vinden dat dit een prima reden is om nog even harder “satire” te gaan plaatsen. Alsof je elke keer dat een Palestijn vermoord wordt op gaat roepen dat alle Joden daar afstand van nemen. Dat wordt echter direct gerelativeerd door de raketten die Palestijnen schieten. Maar de duizenden doden door dronestrikes en andere militaire acties van ons/onze bondgenoten mag je niet noemen als hetzelfde hier gebeurt. Dat irriteert me. En dan neem ik de minnetjes wel voor lief hoor.

    (discl: ja, ik weet dat ik niet netjes de wereld tussen de ercees en de rest van het web gescheiden aan het houden ben, maar soit)

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 16:23 16:23

    @Mc
    Ik vrees – en dat meen ik écht – dat dit soort politiek correct geneuzel steeds verledener tijd (aan het worden) is.

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 16:37 16:37

    Politiek correct, my ass. Gewoon correct zonder dat ik mezelf tot onderbuik laat verleiden. 11 man die ik niet ken in Parijs zijn dood. Zijn die meer waard als een willekeurig ander persoon die ik niet ken die door een haatbaard/pijpekrul/drone/politieagent wordt afgemaakt? Nee. Ik veroordeel het allemaal.

    En zoals bekend mogen dingen als de VS, IS, Israël en verder elke instantie die moorden op z’n geweten dood. Maar ik vertik het mensen die er niets mee te maken hebben daarvoor verantwoordelijk te houden.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 16:42 16:42

    Wie heeft het over verantwoordelijkheid, oen?

    Moslims mogen van mij al die misdaden (door Israel, VS en noem maar op) veroordelen, zoals ik dat ook doe, maar ik verwacht dat ze hier dan ook met de strengste bewoordingen afstand van nemen.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    07/01/2015 - 16:43 16:43

    Het is veel makkelijker om een grote massa op te roepen tot vergelding, dan om tot kalmte te manen. Zeker kort na zo’n aanslag verwacht het volk ook actie en die zal heus wel volgen.
    Het aantal onschuldige omstanders dat nu door extra drone-strikes gaat vallen zal absoluut groter zijn dan de 12 nu gevallen slachtoffers .
    Maar dat is nog geen reden om niets te doen en de andere wang toe te keren. Maar wat dan? Eerlijk gezegd weet ik het niet. Een groepje extremisten kan zich in een massa van miljoenen domme religieuzen prima ontwikkelen. Maar je kunt niet simpelweg die grote domme massa om die reden platbombarderen. Domheid is geen misdaad.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 16:51 16:51

    McH doet godverdomme net alsof ik een soort McCarthy apres la lettre ben die het nu maar eens niet op communisten maar moslims heeft voorzien.
    Met z’n onderbuik…pfff…idioot!

    Weet je, als je ‘s avonds naar bed gaat en er ligt geen sneeuw en er ligt wel sneeuw als je op staat, dan weet je dat het tussentijds gesneeuwd heeft, ook al heb je het niet zien sneeuwen.

    Als het je zó hoog zit, schrijf dan lekker een gastpostje hierover.

    Møhammed Said al Sahaf
    07/01/2015 - 16:53 16:53

    Dat afstand moeten nemen vind ik ook altijd een beetje raar, ik ga ook niet elke keer van de gristelijke goegemeente eisen dat ze afstand nemen als er weer ergens in de VS een abortusarts omgelegd wordt door wat relituig. Ik neem toch aan dat iedereen die niet helemaal door zijn haar geloof beneveld is dit verschrikkelijk vindt, hoeven ze van mij niet uit te spreken.

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 16:54 16:54

    “maar ik verwacht dat ze hier dan ook met de strengste bewoordingen afstand van nemen. ”

    En anders?

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 16:56 16:56

    *gooit een S, een N en een B in de lucht*

    Hangmat
    Lid
    07/01/2015 - 17:25 17:25

    Wat te doen? begin hier eens mee zou ik zeggen: http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2011710-oostenrijk-wil-strenge-islamwet.html

    Jarenlang hebben we landen als Saudi Arabië hier toegestaan hier ongelimiteerd haat te importeren en dat werd goedgepraat door het policor relativistische smaldeel. Wordt het niet eens tijd dat we de stekker eruit trekken?

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    07/01/2015 - 18:00 18:00

    @Hangmat
    Maak die wet wat algemener ajb.
    Een strenge Europese religiewet.
    -Geen geld van buitenaf
    -Geen onderwijs op religieuze grondslag
    -Geen kerkbezoek onder je 21ste
    -Geen belastingvoordelen voor religieuze organisaties. Incl. maximale successierechten voor nalatenschappen aan de kerk.
    -Geen religieuze slacht

    Maar met een EP dat gedomineerd wordt door gristenen zal die wet er wel nooit komen.

    behanger
    Beheerder
    07/01/2015 - 18:24 18:24

    Wat een stuitende gebeurtenissen weer. Dit soort dingen verharden het debat weer voor vele jaren. Iedereen die een beetje genuanceerd probeert te doen delft het onderspit, omdat je woorden nooit evenveel gewicht zullen hebben als dit soort daden. Dus vanaf vandaag is de integratie van moslims en Noord-Afrikanen en hun kinderen weer een heel stuk moeilijker geworden. Extremisme maakt iedereen extremer. Daarom wil ik hier een welgemeend GODVERDOMME plaatsen.

    Puh!
    Redacteur
    07/01/2015 - 18:34 18:34

    GODENVERDOMME

    horrorneefje
    Lid
    07/01/2015 - 18:39 18:39

    Diep triest.

    En verder: gaat lekker zo. De oorlogshitserij van beide kanten werkt. Maak het volk bang van oorlog, en het volk trekt ten strijde. Hooivorken in de telegraaf. Vijfde colonne reeds geïdentificeerd en geschandpaalt bij de Roze Buren. ZIE JE WEL11!!!1 DE MOSLIMS !!1

    http://www.telegraaf.nl/watuzegt/23528949/__Lezersbrief__Laffe_moordpartij_in_Parijs__.html

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

    ‘Intolerante sympathieën’. Een gotspe!

    Straks moet je nog op je tellen passen wanneer je oproept tot discussie, openheid, en tolerantie, omdat je a.u.b. wel nog steeds in een democratische rechtstaat wil leven, en ook in dit soort situaties koel en analytisch wil blijven, en bij voorkeur het werk van politie en rechters wil afwachten voordat je WIE DAN OOK aanwijst.

    De emotie van het moment: het menselijk brein gaat bij stress en dreiging/gevaar de zaken simplificeren, en een kamp kiezen. Net als in 2001. Zelfs het ‘moslims moeten nu zéker wel afstand nemen van die terreur! Toch?’ is in dezelfde hevigheid weer even terug. Yep, dit is onze 9/11 mensen.

    Over dat afstand nemen: wanneer staan er genoeg moslims op het Museumplein om dit weer een beetje goed te maken? 10000? 100000? 1000000000? Het zal nooit genoeg zijn, want iedere moslim wordt hier op aangekeken.

    Ga zo voort. Geef IS, de Breivikjes, de haatimams én de rechtse hitsers wat ze willen. Neem je geweer mee, en laat je ratio, je rede én je eigen vrijheid maar achter. Het is verdomme ook elke keer dezelfde clusterfuck bij deze mensheid.

    barq
    Lid
    07/01/2015 - 18:41 18:41

    VERDOM DE GODEN

    Hangmat
    Lid
    07/01/2015 - 18:47 18:47

    @ ploppo: begin eerst maar eens met ervoor zorgen dat de geldkraan uit het buitenland voor de fundamentalistische islam wordt dichtgedraaid. We hebben gezien waar dat de afgelopen 30 jaar tot heeft geleid. Verregaande segregatie in de europese samenlevingen. En begin niet gelijk over het christendom, dat is namelijk al flink getemd en veel minder een probleem.

    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 18:48 18:48

    Ja, laten we het op de religie gooien. Vooral ook even uitleggen aan het dochtertje van Ahmed.

    teringbibber
    Lid
    07/01/2015 - 19:49 19:49

    Jammer dat dit soort acties steeds weer opnieuw nodig zijn om iedereen wakker te schudden… Extremisten (van welke religie dan ook) zijn gekker dan gek.

    Toxteth O'Grady
    Beheerder
    07/01/2015 - 19:52 19:52

    Wat Het neefje van Ivo zegt.

    teringbibber
    Lid
    07/01/2015 - 19:53 19:53

    Is er geen testje om vast te stellen of iemand Extremisme heeft? Bijvoorbeeld door grootte van neus? Dan kunnen we ze bijvoorbeeld allemaal een herkenbaar teken geven, op de jas naaien oid.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 22:02 22:02

    Even retweeten, hoor.

    cspr
    Lid
    07/01/2015 - 22:32 22:32

    Frankrijk is natuurlijk wel een ongeloofelijk kutland voor de allochtone onderklasse. Moslim of niet, Of eigenlijk wel, want behoorlijk kansloos in Frankrijk. Ooit wel eens door de voorsteden van Parijs gewandeld? Waarschijnlijk niet, aangezien de overlevingskans in deze achterbuurten bijna Nihil is.

    verder wat Mc zegt.

    Xloph
    07/01/2015 - 22:35 22:35

    Ah, foto’s van mogelijke verdachten online, charmant. Nu maar hopen dat ze het echt zijn, want je bent toch wel mooi even je leven niet zeker zelfs al ben je volkomen onschuldig.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 22:36 22:36

    Oja, de zieligkaart wordt weer gespeeld. Ga toch theedrinken!

    Dat ik dit ooit nog eens zou zeggen.

    cspr
    Lid
    07/01/2015 - 22:43 22:43

    Ik probeer in ieder geval niet gelijk te oordelen.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 22:43 22:43

    En over dat kansloze: wat was er eerder, de kip of het ei?
    Zou er misschien tóch een reden zijn dat ze zo kansloos zijn?

    Ik weet ‘t niet, ik vraag ‘t maar.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    07/01/2015 - 22:57 22:57

    En overigens oordeel ik niet maar help ik met de opsporing door zoiets te retweeten.

    En voor de rest: zoek ‘t uit met je zogenaamde superieure morele waarden.
    Kijken hoe je erover denkt als ze op het punt staan om jou een kogel door je hoofd te jagen terwijl je met je handen omhoog op straat ligt.

    cspr
    Lid
    07/01/2015 - 23:07 23:07

    “maar help ik met de opsporing door zoiets te retweeten”

    Ik heb de foto’s zojuist uitgeprint en op iedere lantarenpaal in ons dorp geplakt. Want ook ik draag mijn steentje bij tegen terrorisme.

    Echt gast…

    Sjofels de Pofels
    07/01/2015 - 23:17 23:17
    Ome Mc
    Lid
    07/01/2015 - 23:18 23:18

    Ok, ik had me voorgenomen om het rustig aan te doen met de meningen de rest van de avond en ik heb je tot nu toe nog niet persoonlijk aangesproken, maar ik ben er helemaal klaar mee, Blok: Je bent een religie van 1,6 miljard mensen aan het veroordelen voor de daden van enkelen. Als er beelden van Breivik waren geweest, wat had je dan gezegd? Moorden gebeuren. Continu. Ik snap echt niet dat 11 doden in ene iets anders maken. Hebben we een cordon om Alphen gelegd na de moorden door Tristan van der Vlis? Rondom Harderwijk na de moord op Fortuin? Een handelsembargo richting Noorwegen na de moorden door Breivik? Hoeveel Russen en/of Oekraïners hebben zich moeten distantieren van MH17? Hoeveel Amerikanen voor de 2400 mensen die in de afgelopen 5 jaar via dronestrikes vermoord zijn, nevermind andere tactieken?

    Flikker op met je zogenaamde sympathie. Het is niets anders dan verkapt racisme, omdat je er alleen maar om geeft als de daders moslim (lijken te) zijn. Hypocriete lul.

    Xloph
    07/01/2015 - 23:28 23:28

    @Blokhut: En kijk hoe jij erover denkt als een bende Henken en Ingrids op het punt staat je aan een hooivork te rijgen omdat je toevallig lijkt op één van die foto’s. Of omdat je toevallig naamgenoot bent van een verdachte en iemand van de roze buren bij het Googlen op je naam per ongeluk jouw naam en adres vindt.
    Echt gebeurd: na een uitzending van Peter R. de Vries ontdekte een wakkere Henk dat er in Drachten ene ‘J. van der Sloot’ woonde. Henk beweerde te weten dat het om de gehate J. van der Sloot ging, verspreidde het gerucht en zo was het nog lang onrustig en bedreigend omtrent een willekeurig appartementencomplex te Drachten.
    Extremisten zijn gevaarlijk, maar grote groepen emotioneel ingestelde mensen zijn nog gevaarlijker.

    gronk
    gronk
    07/01/2015 - 23:59 23:59

    Hee, andere mensen ontdekken ook dat blokkie ze niet allemaal op een rijtje heeft qua heldere redenaties. Eindelijk!

    wout
    wout
    08/01/2015 - 00:15 00:15

    Bwah, ik vind dat MC moedwillig het etnisch/culturele conflict dat ten grondslag ligt aan deze aanslag negeert. Het is niet de eerste aanslag op Charlie Hebdo en niet de eerste aanslag op cartoonisten. Het zijn geen gestoorde eenlingen, zoals Tristan en Breivik, of natiestaten die te weinig letten op ‘collateral damage’. Het zijn leden van een kennelijk alsmaar groeiende groep slecht geassimileerde moslims die het gemunt heeft op westerse soft targets. De persoonlijke motivatie zal waarschijnlijk niet veel verschillen van Tristan, Breivik of high school shooters, maar er zit wel degelijk meer achter. Een etnisch/cultureel conflict dus, dat de ietwat gestoorde daders over het randje duwt en in een bepaalde richting. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de voedingsbodem voor dat conflict wordt gevormd door veel meer mensen veel meer dan een paar gekken.

    Ome Mc
    Lid
    08/01/2015 - 00:29 00:29

    Oh, for fuck’s sake.. want een staat die collateral damage negeert is natuurlijk totaal niet gerelateerd aan een groeiende groep terroristen die zich mikt op soft targets, en wij als het vrije westen zijn heilige boontjes en het zijn die vermadelijde kutmoslims weer die zich niet kunnen gedragen. Piss off. Echt. De tering, hoor. Ik wil best een genuanceerd debat over een etnisch/cultureel conflict hebben, maar ik zeg je nu alvast: dat gaat voor het “vrije westen” niet goed uitpakken, want als ethniciteit hebben wij in de afgelopen 100 jaar per saldo de etnische Arabieren totaal geen reden gegeven om ons als groep erg aardig te vinden. Of, for that matter, in de afgelopen 5 jaar.. *mompelt iets over 2400 doden en ruim 168 kinderen door drone strikes*

    Puh!
    Redacteur
    08/01/2015 - 00:57 00:57

    Ome Mc, ik vind het een beetje laf en gevoelloos om deze aanslag calculerend als een boekhouder te duiden.
    dan kan je wel lekker piss offen, maar je z.g. emotie is zo beredeneerd dat het geen enkel gevoel heeft.

    Milo
    08/01/2015 - 00:58 00:58

    Ome, neem even een chill-pil.
    Allereerst: ik ben het volmondig met je eens dat met verregaande generalisaties niemand gebaat is. Dus jij ook niet. Net zomin als we kunnen spreken van “de moslimwereld” mag er gesproken worden van “het vrije westen”.

    Ja, er zijn (veel) doden gevallen bij dronestrikes, en daarvoor mogen van mij best wat mensen zich in Scheveningen melden.
    Maarrrr: daar ging het in deze niet over. Dit was -zoals het zich nu laat lezen- geen vergeldingsactie voor de drones maar voor een plaatje. Een tekening, een cartoon, een schertsende schets.
    En laten we eerlijk zijn: in recente jaren (eeuwen) is er eigenlijk maar één clubje geweest die het nodig vond en vindt daar gewapenderhand de mening over te geven. En dat dát geen klein clubje is, laat (oa) de affaire Rushdie ons zien. Daar werd van bovenaf een fatwa uitgeroepen en sorry, daar geef je toch wel een signaal mee af. Een signaal dat met graagte opgenomen wordt door dit soort malloten…

    Møhammed Said al Sahaf
    08/01/2015 - 02:14 02:14

    Zelfs de volgelingen van de grote blonde imbeciel hebben zich indertijd niet fysiek vergrepen aan de cartoonist van Jolo.

    Toxteth O'Grady
    Beheerder
    08/01/2015 - 08:11 08:11

    Ja hoor pers, zo’n terrorist laat zijn paspoort liggen in zijn auto. Wel eens van identiteitsfraude gehoord? Het is een bekende truc om de opspoorders juist af te leiden.
    En eh…. je kan beter thee drinken, dan azijn pissen.

    wout
    wout
    08/01/2015 - 08:54 08:54

    Tuurlijk zullen de drone strikes een rol spelen in de manier waarop het hatende deel van de moslims zijn haat rechtvaardigt. Feit blijft echter dat een Franse Algerijn of Nedermarokkaan verdomd weinig gemeen heeft met opgeblazen Pashtun kinderen. En dat cartoonisten uit het dienstweigerende Frankrijk moeilijk gelijk kunnen worden getrokken met Amerikaanse militairen.

    Ik ben bang dat vooral jij zit met de onrechtvaardigheid van Amerikaans ingrijpen, en daarom een direct oorzaak-gevolg ding ziet in de aanslagen op Europese blasfemisten. Je zit vast in de typisch quasi radicaal linkse geopolitieke bla, terwijl voor de daders duidelijk de islam belangrijker is.

    De daders zijn sociale mislukkingen die islam aangrijpen om zichzelf een doel te geven. De basis van de haat wordt echter niet gelegd door misstanden aan de andere kant van de wereld, maar door een slechte positie in het ‘thuis’land. Waar dat soort lui zich binnen hun familie en omgeving wentelen in een poel van afkeer jegens het gastland. Ik zeg niet dat alle schuld daarvoor bij de immigranten ligt, maar het probleem is er.

    Valentijn, mede namens de gehele Nederlandse bevolking
    08/01/2015 - 09:29 09:29

    Het is te danken aan de hitsers (nee, geen tikfout) van deze wereld dat men bij zo’n aanslag gaat roepen dat het “moslims” waren. Het waren ex-Syriëgangers, zullen we het daar eens over hebben?
    Laatst was er de interessante discussie n.a.v. het experiment om in het Vondelpark een fiets te laten openbreken door een Noord-Europeaan en een Noord-Afrikaan. ZELFS DAAR meenden mensen dat je maar “naar de criminaliteitscijfers moest kijken” om te begrijpen dat de Afrikaan werd aangehouden en de Europaan werd geholpen. JE STAAT EEN FIETS OPEN TE BREKEN, godverdomme. “Hallo, mijn raam is ingekegeld en u heeft mijn macbook in uw handen, maar u bent Europeaan dus het zel wel goed zijn”?
    En nu dus ook weer: je schiet met zware wapens op een zaaltje met grappenmakers en de discussie gaat niet over het in bezit hebben van zware wapens, niet over uit oorlog teruggekeerde huurlingen, nee, het zijn de moslims.
    Geef god maar de schuld, als je zo nodig het geloof er bij wilt halen. Dan kan die in de gevangenis en daar heb ik geen bezwaar tegen, als Atheïst. Al vermoed ik, dat de opsporing nog wel eens even kon duren.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    08/01/2015 - 09:37 09:37

    Ah, ik zie dat vrind gnork ook weer onder z’n frustisteen vandaan is gekropen.
    Het was toch te eenzaam daar zeker.
    Of waren er teveel underachievers and overpaid?

    wout
    wout
    08/01/2015 - 09:45 09:45

    @Valentijn
    Knap staaltje rode draad missen. Natuurlijk zijn het de moslims. Ze gingen naar Syrië, omdat ze medemoslims wilden steunen. Ze kochten zware wapens, om de islam te verdedigen. Ze schoten op grappenmakers, omdat ze zich als moslim beledigd voelden.

    Het primaire onderliggende probleem is de agressie bij jonge mannen. Het secundaire onderliggende probleem is haat tussen immigranten en autochtonen. De manifestatie van het probleem is religieus fundamentalisme, waarbij in extreme gevallen religie de aanleiding geeft om moorden te plegen. Er is weinig aan te doen, maar je kunt niet ontkennen dat de islam een rol speelt. Het is de belangrijkste factor die de immigranten onderling verbindt en hen onderscheidt van de autochtonen.

    Valentijn, mede namens de gehele Nederlandse bevolking
    08/01/2015 - 10:28 10:28

    @Wout ja, laten we alle jonge mannen oppakken. Je begrijpt mijn punt geloof ik niet. Als 99% van de vechthonden braaf is en 1% is fout, dan heeft het geen zin om alle vechthonden te verbieden. Ook al heten ze vechthonden. (Er zijn namelijk ook andere foute honden).
    Het stigma moet hier zijn: idioten met een halfautomatisch geweer. Dat het moslims zijn is géén onderscheidend gegeven.

    (Zucht. Statistiek. Alle dys-statistici opsluiten, is dat wat? )

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    08/01/2015 - 11:04 11:04

    Een groepje gestoorden schiet mensen neer omdat de tekeningen die die mensen maakten een belediging waren voor hun geloofsovertuiging.
    Niet dat die gestoorden dat zelf verzonnen hadden; het was hen van bovenaf ingeprent door religieuze haatzaaiers. “Want het staat zo geschreven en dan is het zo, want er staat geschreven dat wat geschreven is waar is”. Geen speld tussen te krijgen.

    Een hele grote groep moslims toont wel begrip voor de uitingen van die haatzaaiers, mede omdat die immers door de koran opgelegd zijn. Vaak wordt er achteraf dan wel aan toegevoegd; “dit is niet onze manier” en “we veroordelen geweld” maar de de letterlijke uitspraak van de haatzaaier kan niet tegengesproken worden; het staat immers zo geschreven en als iemand letterlijk uit de koran citeert, kun je die moeilijk voor gek verklaren. Daarmee zou je immers zeggen “wat er in dat middeleeuwse boek staat is onzin” en dat is voor islamieten een doodzonde.
    De gestoorden horen dus onvoldoende tegengeluid en de brainwash is compleet.

    Dus Ome Mc, je kunt hier inderdaad niet alle islamieten direct voor verantwoordelijk stellen maar om nu te stellen dat dit niets met de islam te maken heeft en de groep religieuzen zelf hier niets aan had kunnen doen, lijkt me behoorlijk onjuist.
    Net zo goed als dat alle Katholieken hadden kunnen voorkomen dat de Kerk kleine jongetjes verkrachtte.

    Valentijn, mede namens de gehele Nederlandse bevolking
    08/01/2015 - 12:09 12:09

    Ja, en alle westerlingen kunnen voorkomen dat een drone op een bruiloft in Afghanistan de gasten vermoordt. En alle joden kunnen voorkomen dat…. en alle Marokkanen… en alle Surinamers…

    Hou toch op met dat soort hokjes. We weten allemaal dat we geen gevangenissen willen voor Joden. Hou dan ook op met precies datzelfde geleuter over Moslims. Ja sorry, Godwin, ik weet het. Ik wens gevangenissen voor criminelen, scholen voor ongeschoolden en matiging voor extremisten. Wie gaat roeptoeteren, zaait verdeeldheid, wie verdeeldheid zaait, zaait haat en wie haat zaait, zaait ergens vast wel een paar extremisten.

    wout
    wout
    08/01/2015 - 17:32 17:32

    @Valentijn

    Nee, jij begrijpt het niet. Idioten met een (vol)automatisch geweer wordt het al zo moeilijk mogelijk gemaakt. Maar elke keer dat er één wordt gepakt, komt er weer een nieuwe, uit de almaar groeiende groep ontevreden moslims. Die blijven namelijk ontevreden als groep, met nogal wat uitschieters naar haat.

    Ik zeg niet dat alle moslims moeten worden opgeruimd, dat is een paardenmiddel en politiek vooralsnog onhaalbaar. Ik zou wel graag zien dat alle vechthonden samen met hun baasjes worden afgeschoten. Misschien dat daar wel voldoende draagvlak voor is. Bij de moslims zou je de ontevredenheid kunnen proberen weg te nemen, maar ik ben bang dat ie voor een groot deel uit hun eigen beperkingen voortkomt (probeer maar eens tegemoet te komen aan iemand die niet tegen onbedekte vrouwenharen kan). Misschien is het beter om een taalvaardige ambtenaar naast elke imam te zetten. Gewoon, om te noteren wat ie zegt.

    Valentijn, mede namens de gehele Nederlandse bevolking
    08/01/2015 - 19:58 19:58

    @wout “vechthonden en hun baasjes” die moeten worden “afgeschoten”. Ik nodig je graag uit, kom langs, ik ben gráág de eerste die door jou om het leven wordt gebracht.

    Je suis Charlie.

    wout
    wout
    09/01/2015 - 14:55 14:55

    Vind je het goed dat ik even wacht tot ik mijn eigen volksbeweging met paramilitaire knokploegen op stoom heb? Ik maak m’n handen niet graag vuil.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN