More

    RECENTE POSTS

    De Tweet Die Je Wist Dat Ging Komen

    Wel godverju. Houden ze in Den Haag een ‘Mars voor de Vrijheid’, is Wilders op vakantie! En dan blijkt (1) die demonstratie georganiseerd te zijn door Pro Patria, het studentenweerbaarheidsclubje waar Hanz von Bahlen ooit zo mooi leerde zingen. ♫♪♫Die Fahnen hogh…♪♫ En (2) dat de VVD ijskoud er met de populistenbeker vandoor wil door sympathisanten van ISIS als Terroristen® te willen laten vervolgen. Die had Bosma ook kunnen verzinnen!! En daar kan natuurlijk geen tweet tegenop. Dus roept Geert nu op tot een nieuwe Mars voor de Vrijheid, speciaal voor Geert. Eéntje waarop hij wèl kan schitteren. Op 20 september. Als hij terug is van vakantie.

    wilders_anp_0

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    35 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    35 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Broeder Bolognese
    13/08/2014 - 16:36 16:36

    Van Aartsen zal dan onderhand wel terug zijn, en nu maar hopen dat hij naar De Mos luistert en voorlopig geen vergunning meer afgeeft voor demonstraties, van wie dan ook, in de Schilderswijk.
    Laat de rechtse tokkies van Pro Patria maar lekker roeptoeteren in Wassenaar, daar is de kans op provocaties, en daarmee de aandacht, het kleinst.
    Maar dát zal wel niet de bedoeling zijn Wilders.

    N=1
    N=1
    Lid
    13/08/2014 - 16:38 16:38

    Doe mij maar een Snickers. Kan ik die vuist vol pinda’s vol in het gezicht van Wilders planten. Of zaai ik nu haat?

    gronk
    gronk
    13/08/2014 - 16:42 16:42

    Da’s bedreiging van een politicus. Politie voor je deur in 3,2,1…

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    13/08/2014 - 17:00 17:00

    Al die sukkels die achter vlaggen aan marcheren… Hebben die nou echt geen idee dat nationalisme de bakermat van de meeste gewelddadige conflicten is?

    Het heerlijke wij/zij denken waar ze zo’n warm gevoel van saamhorigheid van krijgen. Gecombineerd met de endorfines die bij het marcheren en zingen vrijkomen maakt het dat ze de volgende keer weer meelopen.

    Nederlanders laat uw stem horen!
    Tegen die achterlijke Islam.
    Tegen Hamas
    Tegen de Russen
    Tegen de bureaucraten uit Brussel
    Tegen de handophoudende knoflookvreters uit zuid-Europa
    Tegen de stelende Oost Europeanen.

    Tegen, Tegen, Tegen!
    …en het dan een mars voor de vrijheid noemen.
    Kennelijk niet de vrijheid van iedereen die niet meeloopt….

    Roel Zwaar
    Roel Zwaar
    Gast
    13/08/2014 - 17:54 17:54

    Een tegendemonstratie, zou dat iets zijn?

    xaderp.
    Redacteur
    13/08/2014 - 18:10 18:10

    “Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu de Nobelprijs voor de Vrede moet krijgen. Dat heeft de oud-politica gezegd tegenover de krant de Israel Hayom”

    Rare vriendjes heeft die Widlers toch…

    Poligraf Poligrafovich Sharikov
    13/08/2014 - 19:30 19:30

    De PVV wilde toch altijd zo graag dat de politie demonstranten in de knieen zou schieten? Dat zou ik op 20 september nou best wel eens willen zien als Geert met de kameraden van Voorpost, Trots op Nederland en de Vrienden van Pim op de Schilderswijk gaat marcheren.

    Weirdoinventor
    Lid
    13/08/2014 - 19:54 19:54
    horrorneefje
    Lid
    13/08/2014 - 20:39 20:39

    Niet slechts Voorpost en Wilderianen en NSB-tijd-melancholici met prinsenvlaggen! Blood & Honour / Ulfhednar mogen vast ook weer komen:

    http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/23-demonstraties/20615-pro-patria-demo-ingekort

    Foto #8, vooraan met petje, bij de ‘5’ van het watermerk is 100% zeker vechtjas Marcel van Velzen (zie eerste link hieronder). Naast hem met petje achterste voren lijkt op Rory de Koning (maar ik ben niet zeker), wordt later opgepakt. Dan probeert van Velzen ‘m nog te ontzetten. Zie ook de tweede video: dat geschreeuw speelt zich af voor een bolwerk van ISIS. Oh nee, gewoon een koffiehuis. Maar dat maakt niet uit, want ‘WIJ zijn Nederland’, en ZIJ niet. Dat het alvast duidelijk is!

    http://kafka.antenna.nl/?p=3494

    http://afa.home.xs4all.nl/alert/4_15/ulfhednar.html

    http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/46617/aivd_mogelijk_plannen_aanslag_zuid_afrika_ulfhednar_

    Maar het is natuurlijk een GROFROZEBURENTELEGRAAFWHARGARBLWILDERSSCHANDAAL dat die jongens en meisjes zomaar werden beperkt in hun recht op demonstreren. Bovendien, als weldenkene allochtoon/islamiet moet je het gewoon over je kant laten gaan dat er een stel neonazi’s bij je ouwe heer tegenover het koffiehuis staan te schreeuwen en door je straat komen marcheren. Anders ben je zowiezo een ISIS terrorist.

    Echt, dit was koren op de molens van de Arnoud’s en Maiwand’s en wat dies meer zij. Want weet je? Ze hebben hierna dus ook nog gewoon VOLKOMEN gelijk dat ze nu alvast zeggen dat de wijk op 20 september dicht gaat, en ze knokploegen gaan vormen. Ik zou me als niet met ISIS sympathiserende maar wel allochtone/islamitische en bezorgde buurtbewoner op z’n minst op de hoogte stellen van dergelijke initiatieven. En ook iets met hoe je gematigden in de beschermende armen van radicalen drijft.

    Echt, welk Discoaarsgezicht geeft een vergunning om door die wijk te marcheren aan een klub die kennelijk geen plan van aanpak inclusief smoelenboek + ordedienst heeft om dergelijke types er uit te houden? Guess what: die intentie had ProPatria nooit, want het was allemaal wel best. Hoe meer zielen….

    Stel je eens een demo van het Front National in de gemiddelde Parijse banlieu voor. Dan smeult de stad nog drie weken na. Dáárom gebeurt dat inderdaad niet. Dan kan je wel als een drammende kleuter op je vrijheid van meningsuiting staan hameren, maar daar heb je dus niets aan als de molotov cocktails je om de oren vliegen en de oproerpolitie met scherp moet gaan schieten.

    Echt, wat een waanzin dit. Laat in vredesnaam kerken, moskeëen, buurt- en welzijnsorganisaties, gemeente en politie goed samen gaan werken om verdere polarisatie en escalatie te voorkomen. Dat is de enige manier om een vinger in de pap te houden daar. Zet de leipe vlaggenzwaaiers aan beide kanten buitenspel!

    G. de Vader
    Gast
    13/08/2014 - 22:24 22:24

    @Neefje
    Weet je wat nou zo grappig is? Bij die pro-ISIS demonstratie waren nog geen 100 man aanwezig. Waarvan een deel nog afkomstig was uit Amsterdam. En dat terwijl in en rondom de Schilderswijk zo’n 100.000 moslims wonen. Je zou dus kunnen zeggen dat het met die radicalisatie wel meevalt. Maar ja, daar win je natuurlijk geen stemmen mee.

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    13/08/2014 - 23:02 23:02

    @Vader: is radicalisme democratisch tegenwoordig of zo? je hebt maar 10 radicalen nodig om een bloedbad aan te richten.. anyways laat het tuig het tuig maar bestrijden.. good riddance, either way

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    13/08/2014 - 23:06 23:06

    bij mekaar drijven, wapens afpakken en laat ze het op de blote knokkel maar uitvechten.. Ik koop een ticket!!

    wout
    wout
    13/08/2014 - 23:20 23:20

    Je zou dus kunnen zeggen dat het met die radicalisatie wel meevalt.

    Dat is wellicht zo, maar de sympathie voor de radicalen lijkt wel vrij groot te zijn. Bij elke extreem rechtse protestmars staat er een twee keer zo grote menigte antifascisten klaar om ze te meppen. De ME staat er ter beveiliging van de kaalkopjes. Waar is toch de horde van antiradicale schilderswijkers die de IS-sympathisanten hun wijkie uitrammen? Opgeschoten knulletjes die niet bang zijn voor een beetje knokken zijn er toch genoeg daar?

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    13/08/2014 - 23:48 23:48

    @Wout: die Afa-jongens hebben hun eigen (anarchistische) agenda.. hoe meer destabilisering van de samenleving hoe beter. Hun strijd tegen “fascisme” is vaak alleen maar een strijd voor meer immigratie (en dus meer destabilisatie).. Moslimextremisten? => vrienden! * en verder hopen maar dat de boel eindelijk instort *

    wout
    wout
    14/08/2014 - 01:13 01:13

    @Hangmat
    Ik betwijfel of ze zo diep nadenken. ‘t Zou me niets verbazen als bij de acties van die AFA-lui de primitieve drang om te knokken tegen een vijand net zo’n grote rol speelt als het hogere idealisme dat er achter zou moeten liggen, maar het idealisme is er wel.

    G. de Vader
    Gast
    14/08/2014 - 01:27 01:27

    Ach, het zijn gewoon een stel provocerende etterspetters die hier heel stoer met een vlaggetje staan te zwaaien omdat ze weten dat ze er succes mee hebben. Als ze echt een beetje lef in hun donder hadden dan reisden ze snel af naar die prachtige kalifaatstaat van ze. Lijkt me héérlijk daar. En daar dan ook blijven. Maar dat zie ik ze niet doen hoor.

    horrorneefje
    Lid
    14/08/2014 - 01:51 01:51

    AFA reageert slechts: demonstratie = tegendemonstratie, thats it. Capuchon- en zonnenbrillen-stoerdoenerij, visueel vrijwel niet te onderscheiden van de andere kant, voor de leek. In één woord: Jammer. Maar de geliëerde onderzoeksgroepjes doen hun werk, en het is voor mij verhelderend te weten wie wíe is. Nu nog een proISIS-idioten smoelenboek. Zijn er i.d.d. ook ongeveer een paar honderd.

    Mijn punt: als je al eventueel twijfels had over de ISjongens als Schilderswijkallochtoon, is de keuze nu niet moeilijk meer: aan de andere kant staan jongens die je gewoon kapot willen om je huidskleur. Dan maar weer drie maal daags naar het Oosten.

    Nee, natuurlijk loopt het niet zo’n vaart. Dat duurt een jaartje…

    wout
    wout
    14/08/2014 - 01:59 01:59

    @G.

    Dat geloof ik zo. Het zal vooral zijn om de nederlanders, of althans de PVV’ers te pesten. Als pubertje probeerde ik ook mijn omgeving te choqueren.

    Maar toch, als ik voor het huis van mijn ouders met een rode vlag met hakenkruis had staan zwaaien… Mijn familie had me verstoten, m’n buurman had me op m’n kop geslagen en de hele klas had me genegeerd (of uitgelachen). Zeker weten dat iemand die vlag uit mijn handen had gegrist.

    Kennelijk is het wij-zij denken al zover gevorderd dat voor de Schilderswijkers provoceren met de IS acceptabel is voor jong en oud. Da is nie goe.

    horrorneefje
    Lid
    14/08/2014 - 02:07 02:07

    Wat een kutzooi is het ook allemaal.

    horrorneefje
    Lid
    14/08/2014 - 02:12 02:12

    Ja, dat wij-zij denken wordt natuurlijk gelukkig helemaal niet gevoed door een demonstratie van WIJ-ZIJ denkende kaalkoppen en tokkies die persé door je straat willen lopen. Ben je gek.

    horrorneefje
    Lid
    14/08/2014 - 02:15 02:15

    En de tiefus voor IS en Fuck the Taliban, laat ik daar duidelijk over zijn.

    horrorneefje
    Lid
    14/08/2014 - 02:18 02:18

    /dicky muhahah

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    14/08/2014 - 09:06 09:06

    [quote]AFA reageert slechts: demonstratie = tegendemonstratie, thats it. Capuchon- en zonnenbrillen-stoerdoenerij, [/quote]

    Ik denk dat je ze een beetje onderschat. Afa en vergelijkbare clubjes bestaan voor een flink deel uit (zeer) intelligente en subversieve idealisten..

    Weirdoinventor
    Lid
    14/08/2014 - 10:06 10:06

    AFA zijn over het algemeen gewoon een stel boze krakers die niet weten wat ze willen behalve een beetje etteren. Ik denk dat je ze te hoog inschat dor die überhaupt een agenda toe te schrijven. Ik zou ze ook niet direct als voorbeeld naar voren schuiven voor niet radicale moslims, Door heel Europa is er veel meer extreem links en dierenrechten terrorisme (in de pre-9/11 zin) dan hetzelfde van extreem rechts.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    14/08/2014 - 10:30 10:30

    Als Wilders voorop gaat in een attentie-hoerige demonstratie lijkt het me wel aardig een tegendemonstratie te organiseren van radicale Europeanen.
    Zwaaiend met Europese vlaggen en “Alle Menschen werden Brüder” scanderend.
    Wij laten ons Europa niet verbrokkelen door een stelletje haatdragende xenofoben.
    Allemaal heel ludiek totdat Chris Ostendorf een Molotov cocktail richting Wilders gooit.

    Ome Mc
    Lid
    14/08/2014 - 11:35 11:35

    Ik ben het wel met Wout eens dat er nogal weinig tegenstand lijkt te zijn tegen pro-Isis demonstranten.. maar de andere kant is dat de neonazi’s zo ongeveer openleuk op internet bijval krijgen. Als je een mening hebt en je demonstreert ervoor waar de PVV-tokkies het niet mee eens zijn is dat volgens hun genoeg reden om op internet op te roepen mensen te deporteren – en dat is tegenwoordig niet eens meer anoniem onder een reaguurdersaccountje op Geenstijl – nee, gewoon met naam, toenaam en foto op nieuws sites.

    Racisme is bon-ton, en vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen die het met nazi-tokkies eens zijn, want de rest moeten ze boven Irak uit een vliegtuig gooien. Zouden we dat soort ‘meningen’ nou niet gewoon eens kunnen gaan beboeten? Iedereen die oproept tot geïnstitutionaliseerde moord – pats 150 euro. Goed voor het begrotingstekort en misschien gaan er dan weer eens wat mensen normaal doen.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    14/08/2014 - 12:53 12:53

    @Mc
    Nee, want hellend vlak. Dan moet hier ook iedereen beboet worden die iets met “… onder lijn 5” schreeuwt.

    Het principe dat de “common sense” van de maatschappij zelf de extremistische ‘meningen wel zal overvleugelen en dat laten doodbloeden beter werkt dan er keihard tegenaan gaan gaat vaak op.

    Helaas zie je dat dat niet werkt met groepen die buiten de maatschappij staan. Rechts-extremistische jongens draaien meestal nog wel bij als ze een baan krijgen en verantwoordelijkheid voor een gezin krijgen. Zeker de meelopers. Je vrienden zullen het nooit worden, maar de angel is er wel uit. Verder dan wat stoere taal in de voetbalkantine komen ze niet meer.

    Voor extremistische moslims is dat lastiger. Die willen niks met een westerse maatschappij te maken hebben. ISIS ronselaars maken daar dankbaar gebruik van; zonder ze verder af en stop hun hoofd vol radicale onzin.
    Gematigde moslims hebben hebben een apart probleem. De westerse maatschappij kijkt de met argusogen aan. Ze horen er niet echt bij met hun vaak middeleeuwse opvattingen (net zoals reli-idioten uit Staphorst niet echt bij ‘onze’ maatschappij horen). Van moslim extremisten moeten ze ook niet veel hebben, maar het blijven wel moslims, Ze bidden tot dezelfde God en citeren dezelfde verzen.

    Het lijkt wat op de manier waarop veel mensen in het Katholieke Ierland 30 jaar geleden de IRA in Noord-Ierland nooit echt veroordeelden. Die vochten immers tegen de Engelsen en daar hadden de Ieren ook niks mee. Hoewel geen van die Ieren zelf ooit een Engelsman letsel aan zou hebben gedaan, namen ze toch geen afstand van de IRA.

    Pas toen zowel de Ieren als de Engelsen meer in Europa opgingen, droogde ook de steun voor de IRA en aan de andere kant de Oranjeorde op.

    Moslim Extremisme stopt pas als de gematigde groepen het beter met elkaar kunnen vinden en hun eigen leer niet meer zo serieus nemen. Hierbij zijn vooral de moslims aan zet.

    Ome Mc
    Lid
    14/08/2014 - 13:11 13:11

    Niks hellend vlak. Gewoon de wet. “Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. ”

    De grens ligt precies tussen “gooi ze allemaal boven Irak uit een vliegtuig” en “kan die persoon niet onder Lijn 5 komen?” – het ene is oproepen/aanzetten tot geweld (moord, feitelijk), het andere is iemand doodwensen en dat mag dan nog net wel.

    Bismarck
    14/08/2014 - 13:47 13:47

    Sinds wanneer heb je een vergunning nodig om te demonstreren? Is de Grondwet dan echt alleen maar een stuk pleepapier waar de (met name) heren politici hun Reet aan afvegen?

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    14/08/2014 - 13:55 13:55

    Dat tweede is niet echt serieus bedoeld. Ik denk dat dat de reden is dat vervolging meestal wel losloopt.

    Voor de rechtbank kan net zo goed geclaimd worden dat het uit vliegtuigen gooien niet echt serieus was.

    Welke middelen heeft een rechter om te beoordelen wie hier wel of niet strafbaar is? Daar waar het duidelijk geen satire was, maar ook dat is lastig bewijsbaar.

    Verder is de handhaving van dat wetsartikel zo hypocriet als de pest. Zowel de bijbel en koran staan bomvol met dergelijke oproepen. Aanhangers van beide geschriften (die echt nooit zullen claimen dat het satire betreft) worden nimmer vervolgd. Tenzij ze openlijk oproepen tot bv het van daken af gooien van Homo’s (en dan nog loopt het met een sisser af).

    G. de Vader
    Gast
    14/08/2014 - 13:59 13:59

    @wout
    Het is veel te makkelijk om te stellen dat de buurt die ettertjes maar even de straat af had moeten timmeren. Nog los van het feit dat het geweldsmonopolie bij de overheid ligt, ga je er dan wel helemaal van uit dat die buurt op de een of andere manier georganiseerd is. Jij stapt ook niet in je uppie op 60 man af. En dikke kans dat het een groot deel van de bewoners geen ene fluit interesseert. Dat kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen.

    In Rotterdam -ik weet niet of het nu nog zo is want ik kom er eigenlijk nooit meer – op zaterdagmiddag bij de Blaak extreem rechts te demonstreren. Ik heb daar zelfs die broodmongool een keer bij zien staan die zich hetzelfde kapsel aanmeet als Hitler, inclusief snor. Dan zou je dus ook verwachten dat ‘de buurt’ even de mouwen opstroopt en die etters zwemles geeft in de Maas. Niet dus. Die lieden werden volkomen genegeerd. Dat maakte het altijd een beetje trieste bedoeling. Ik had ook niet de indruk dat je daaruit mocht afleiden dat Rotterdam door het toe te laten ineens massaal extreemrechtse standpunten huldigde.

    G. de Vader
    Gast
    14/08/2014 - 14:20 14:20

    Sterker nog. Ik ken zat plekkies met hangjeugd die tot diep in de nacht aan het klieren is. Ik begrijp nu van sommigen dat zolang de buurt die gastjes niet het ziekenhuis in timmert, ze de facto achter de hangjeugd staan.
    Apart.

    O wacht. Dit geldt natuurlijk alleen voor moslims! Silly me. Ja nee, klopt. Dus eigenlijk moet de hele wijk worden beschouwd als sympathisant van ISIS en dus (aldus de vvd) vervolgd worden als Terrorist.

    Weten jullie trouwens wie ook een Terrorist is? Ik. Ik heb namelijk wel eens geschreven dat ik de aandachtsvuurpijlen van Hamas wel kan begrijpen, zolang de wereld toestaat dat het recht voor Palestijnen niet geldt en Israel zoveel van hen vermoorden als dat land goeddunkt. Dat maakt mij dus tot sympathisant van Hamas. En aangezien in de zwart-witwereld Hamas een terroristische organisatie is, ben ik dus ook een Terrorist. Aangenaam.

    crisiswhatcrisis - Management By Oprisping
    14/08/2014 - 17:14 17:14

    Hey G. word je nou niet eens ont-zet-tend moe van jezelf en het almaar neverending blijven doorslaan op dezelfde trommel?

    Get a life. Ja, er zijn mensen in NL met een andere menign dan jij, accepteer dat nou eens, en kom van je moral high horse af want ik heb nog nooit ook maar enige argumentatie van je gelezen waaraan je die ivoren-toren neerbuigende houding zou kunnen ontlenen c.q. mee rechtvaardigen. Behalve dan je onbuigzame in beton gegoten eigen gelijk.

    wout
    wout
    14/08/2014 - 23:07 23:07

    dat die buurt op de een of andere manier georganiseerd is

    Georganiseerd genoeg om een protestmars van Pro Patria te blokkeren… Want dat is kennelijk wel onacceptabel.

    Weirdoinventor
    Lid
    15/08/2014 - 10:31 10:31

    Wacht, is die nieuwe demonstratie al voor hij is gehouden door buurtbewoners in elkaar geslagen? Wilders in het ziekenhuis? Ik volg het niet meer denk ik…

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN