More

    RECENTE POSTS

    Stelling Van De Dag: Verplichte Anticonceptie Bij Faalouders

    Leefbaar Rotterdam-raadslid Ira van Winden wil gedwongen anticonceptie voor vrouwen die door hun verslaving, psychische aandoening of verstandelijke handicap beter geen kinderen kunnen krijgen. Daar is natuurlijk absoluut iets voor te zeggen. Zo wordt het voorbeeld gegeven van een prostituee bij wie al drie kinderen waren weggehaald. Deze dame wilde zo snel mogelijk weer zwanger worden, want haar klanten kicken erop om een zwangere temeier helemaal gek te pompen. Volgens Leefbaar Rotterdam moet de stad een voortrekkersrol vervullen in het zorgen voor nieuwe wetgeving voor verplichte anti-conceptie. Dat brengt ons op de stelling van de dag: Verplichte Anti-conceptie Bij Faalouders. Eens of Oneens. Want bevind de overheid zich niet enorm op een hellend vlak zodra die er zich mee gaat bemoeien of jij wel of geen kinderen mag krijgen? Want hoe bepaal je of iemand psychisch erg genoeg in de war is dat kinderen krijgen geen goed idee is? Waar leg je de grens? Of is het juist prima dat er wetgeving komt om kinderen te krijgen in bepaalde gevallen te beperken? Jullie immer ongenuanceerde mening graag hieronder in de reacties.

    Verplichte Anticonceptie Bij Faalouders

    Bekijk het stemresultaat

    Laden ... Laden ...
    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    29 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    29 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    rattenkoorts
    17/04/2015 - 15:46 15:46

    Doet het ook aaridg tegen overbevolking. Van mij mag ondertussen 1/3 van Nederland dan wel aan de anti-conceptie…

    rattenkoorts
    Antwoord aan  Reet
    17/04/2015 - 15:53 15:53

    Dit is een GEEN kind politiek. Best effectief.

    Weirdoinventor
    Antwoord aan  rattenkoorts
    18/04/2015 - 11:52 11:52

    Als we daar breed genoeg mee inzetten zijn we over een jaar of 100 ook gelijk van dat hele Nederland voor de Nederlanders gezeik af.

    bijbalbij
    bijbalbij
    Gast
    17/04/2015 - 16:10 16:10

    Zouden Sylvia en Jeroen ook faalouders hebben ?

    Ari Gold
    Ari Gold
    Lid
    Antwoord aan  bijbalbij
    17/04/2015 - 16:17 16:17

    Volgens mij hebben beiden koters… Komt het plannetje van Van Winden daarmee te laat?

    E.R. Deoz
    17/04/2015 - 16:12 16:12

    Nee, want onmogelijk uit te voeren en natuurlijk hellend vlak en zo.

    Misschien is de desbetreffende hoer zover te krijgen zich te steriliseren als ze implantaten krijgt waardoor ze er altijd 8 maanden zwanger uitziet.

    rattenkoorts
    Antwoord aan  E.R. Deoz
    17/04/2015 - 16:13 16:13

    En Zweden hebben ze er best veel ervaring mee hoor.

    Ome Mc
    Lid
    Antwoord aan  rattenkoorts
    17/04/2015 - 16:22 16:22

    In Zweden kan je in retrospect een verkrachter zijn terwijl je sex met wederzijdse goedkeuring hebt gehad, dus om dat nou een lichtend voorbeeld te noemen…

    rattenkoorts
    Antwoord aan  Ome Mc
    17/04/2015 - 16:35 16:35

    Ohw, ik wou niet al te serieus reageren op dit onderwerp. De ervaring daar was ook niet zo denderend… Overigens is binnenkort kritiek op het asielbeleid daar ook discriminatie. Ze grossieren daar wel in idiote wetten. En was spontaan dansen ook al niet net verboden?

    bijbalbij
    bijbalbij
    Gast
    17/04/2015 - 16:14 16:14

    Volgens mij heb ik per ongeluk op EENS geklikt. Oneens natuurlijk want wat zijn faalouders met een psychische aandoeing, nou precies? VVDérs ? Gelovigen? IN mijn DSM vallen die onder compleet gestoord, maar om ze nou meteen hardcore uit de genenpoel te verwijderen…

    Dehnus Nörder
    Dehnus Nörder
    Antwoord aan  bijbalbij
    18/04/2015 - 17:23 17:23

    In geval van VVD constatering mag er best gesteriliseerd worden. Deze erfelijke aandoening kost de mensheid te veel energie en middelen en houdt ons al jaren tegen. Zonder de VVD hadden we allang met Marsmannetjes op de thee gezeten.

    Via racket, pilletje of paddenstoel.. kan op meerder manieren natuurlijk ;).

    wout
    wout
    17/04/2015 - 16:21 16:21

    Verplichte anticonceptie zou niet zo’n punt zijn, als we niet te zacht waren om postnatale abortus uit te voeren.

    Bismarck
    17/04/2015 - 16:40 16:40

    “Want hoe bepaal je of iemand psychisch erg genoeg in de war is dat kinderen krijgen geen goed idee is? Waar leg je de grens?”

    Echt van die vragen die perfect te beantwoorden zijn met eens/oneens!

    fishbowl
    17/04/2015 - 16:57 16:57

    Ik stel voor dat wij van de Retenkools de selectieprocedure voor onze rekening nemen.

    Raketman
    Antwoord aan  fishbowl
    17/04/2015 - 17:48 17:48

    Doorgetrokken!

    biermeester
    17/04/2015 - 17:12 17:12

    Gewoon de mensen verplichten om een kindvergunning en een opvoedbewijs te halen.

    TheStef
    17/04/2015 - 17:23 17:23

    Laat dat het onderwerp http://www.retecool.com/the-gift-that-keeps-on-giving/ nu eindelijk eens rusten, het is nu leuk geweest, reet.

    G®®†
    G®®†
    17/04/2015 - 17:49 17:49

    Hm, mits dat ook gaat gelden voor mannen. En het zou ook gesugarcoat kunnen worden met: 100 euri per maand meer uitkering bij castratie of zo.

    Global, redactiehippie
    Lid
    17/04/2015 - 18:30 18:30

    Maar wat nou wanneer deze kinderen ontzettend gelukkig worden? Ondanks een kutdwijf van een moeder?

    horrorneefje
    Lid
    17/04/2015 - 21:05 21:05

    Ja. Net als in Assepoester.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    17/04/2015 - 23:23 23:23

    Bij dit soort types stem ik voor verplichte anticonceptie met terugwerkende kracht voor hun ouders. OK, daar heb je een tijdmachine voor nodig. Maar het gevolg is wel dat het probleem dan in z’n geheel niet meer optreedt. Dan kan de hele maatregel uiteindelijk gewoon achterwege blijven, waarmee je die tijdmachine ook niet meer nodig hebt (en dat was eigenlijk het enige lastige punt van mijn oplossing).

    loperover
    loperover
    18/04/2015 - 07:41 07:41

    Echt gasten, een downloadverbod doet jullie huiveren en camerabewaking in de openbare ruimte is privacyschending. Maar aanranding door verplichte anticonceptie is ok?

    Een basaal recht van menszijn is toch wel dat andere mensen van je lijf afblijven als je dat niet wilt. Dus je mag iets als inenten of anticonceptie nooit opleggen; ook niet met (financiele) prikkels of sancties.

    Bert
    Bert
    Lid
    Antwoord aan  loperover
    18/04/2015 - 09:40 09:40

    In bijvoorbeeld het geval van een psychiatrisch patient die maar kinderen blijft krijgen en die dan vervolgens verwaarloost en aan de wolven overlaat, is anti conceptie op zijn plaats. Tenminste, dat is wel het geen wat ieder fatsoenlijk mens dan denkt. Het leven van een Kopp-Kind gaat vaak niet over zijn basale rechten.

    Het is inderdaad een enge gedachte, maar de afweging is niet zo absurd en inhumaan als jij stelt.

    loperover
    loperover
    Antwoord aan  Bert
    18/04/2015 - 20:48 20:48

    Een eenmaal geboren kind wegnemen bij zo’n moeder is kostbaarder en is ook niet ideaal maar van iemands lijf blijf je af. Dit is net zo absurt als de doodstraf.

    Sommige zaken gaan boven het belang van de samenleving. Respect voor leven en lichamelijke integriteit horen daar zeker bij.

    wout
    wout
    Antwoord aan  loperover
    18/04/2015 - 21:33 21:33

    Niet zo ideaal? Nee, ernstige verwaarlozing en mishandeling is inderdaad “niet zo ideaal”. Het gaat niet om het belang van de samenleving, maar om het belang van duizenden mishandelde potentiële kindjes. Denk toch aan de potentiële kindjes, voordat je met van die dooddoeners aan komt zetten. Heb je wel respect voor hun toekomstig leven en eventuele lichamelijke integriteit?

    Bert
    Bert
    Lid
    Antwoord aan  loperover
    19/04/2015 - 09:01 09:01

    Ik ben zo’n kind. Nu kan ik natuurlijk niet zeggen dat ik wou dat mijn broertje niet was geboren, maar het had voor mij wel makkelijker geweest. Je hebt natuurlijk wel meer kinderen die veel op hun broertjes en zusjes moeten passen, maar de mijne had lastig gedrag sprak op zijn 5e (lees herhalen wat je zegt) en op zijn 10 moest ik hem nog steeds verschonen. Ik ga trouwens gvd niet alles vertellen van wat er is gebeurt, maar in de geschiedenis met mijn ouders zie ik wel een paar mooie momenten voor anti -conceptie. Misschien had ik dan wat meer van mijn eigen leven kunnen maken, qua persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijk gezien. Maar goed, een volwassene heeft niets aan verbrande turf.

    majava, ook hier.
    18/04/2015 - 10:04 10:04

    Er zijn zoveel problemen rond dit. Reet zegt het ook al in de intro. Om te beginnen met wat is een faalouder als je dit zogenaamd preventief wilt doen? Dat weet je dus niet. Wie gaat dit beoordelen als het hoogstwaarschijnlijk niet vrijwillig gaat gebeuren? En wat zullen dan de criteria zijn. Dat laatste is niet gewoon een gevalletje van een lijstje opstellen. Je zal toch eerst echt moeten kunnen aantonen dat iemand met symptoom x zeker een slechte ouder zal worden. En tenslotte: wat is een slechte ouder?

    Conlcusie: onuitvoerbaar, ook al hoopt de onderbuik dat grote groepen mensen spontaan steriel worden. Gelukkig heb ik controle over mijn onderbuik.

    Dehnus Nörder
    Dehnus Nörder
    18/04/2015 - 17:18 17:18

    Eens, maar in de foto zien we geen faal ouder, maar een toekomstig retecooler en zijn moeder die hem al goed opleid in te zien wat belangrijk is.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN